׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

דף הבית היחידה ללימודי חוץ בריאות וקהילה ניהול שירות במערכת הבריאות
ניהול שירות במערכת הבריאות – שיפור איכות השירות וחוויית המטופל

ניהול שירות במערכת הבריאות – שיפור איכות השירות וחוויית המטופל

מרכזת אקדמית – גב' איריס ביבר-שכנאי

על המקצוע       

ארגונים עסקיים מייחסים חשיבות לאיכות השירות ככלי אסטרטגי ליצירת יתרון בעולם תחרותי וככלי לבידול בינם לבין ארגונים אחרים גם כאשר המוצרים והשירותים דומים. גם בעולם הבריאות גוברת התחרות בין ספקים שונים של שירותי הרפואה וקיימת הכרה בנחיצות גישה טיפולית הכוללת התייחסות למכלול היחסים עם המטופל ומשפחתו כחלק מן ההליך הרפואי. מתן שירות איכותי במערכת הבריאות הנו משימה העומדת לפתחו של כל איש צוות רפואי, כל מנהל וכל ארגון הנותן שירות.
הקורס מיועד להכשרת העוסקים בתחום, לפיתוחם המקצועי ולשימור ידע משותף. תכנית הלימודים לניהול שירות במערכת הבריאות באוניברסיטת אריאל מבוססת על מיטב המרצים המגיעים ממגוון דיסציפלינות על מנת להציג ללומדים תמונה רחבה של מערכת הבריאות בישראל ושל עקרונות ניהול מערך לשיפור איכות השירות בארגון. התכנית כוללת תיאוריות ומודלים שונים בתחום השירות לצד כלים מעשיים להטמעת תרבות השינוי במערכת הבריאות.


קהל יעד ותנאי קבלה            

  • בעלי תואר ראשון בתחומים רלוונטיים ועבודה בזיקה למערכת הבריאות

 

מטרת הקורס        

  • הכרת מאפייני שירות איכותי וביטוייו במערכת הבריאות.
  • פיתוח תפיסה הוליסטית ביחס למהות הטיפול והשירות הרפואי
  • מתן כלים, ידע והבנה באשר לצרכי המטופל ומשפחתו במכוון לשיפור חווית המטופל.
  • הכרת מודלים ושיטות ליצירת שינוי ומדידתו.
  • יצירת קבוצת עמיתים לטובת פיתוח תפיסת תפקיד משותפת והגדרת תחומי אחריות ושיתופי פעולה בין מנהלי שירות בארגונים האמונים על שירות רפואי.

 

זכאות לתעודה        

  • לבוגרים תוענק תעודת מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך מאוניברסיטת אריאל בשומרון.
  • הקורס יוכר לגמול השתלמות בכפוף לאישור הגורמים המוסמכים.
לפרטים והרשמהלחץ לרישום

תוכנית הלימודים             

  • מבוא ותאוריות בשירות - הקורס עוסק בניהול השירות בכלל ושירות במערכת הבריאות בפרט. נעסוק בהתפתחות הגישה לשירות, מקומו של השירות בארגוני בריאות ד'היום, מושגי יסוד, גישות ומודלים בשירות ושירות מסורתי מול שירות באמצעות המדיה אלקטרונית.
  • שיפור איכות השירות וחווית המטופל הלכה למעשה - הקורס יכלול דוגמאות רבות וניתוחי מקרה על סמך ניסיון העבודה של צוות ההוראה.
  • מדידת שירות - מדידת השירות הינה מרכיב חשוב בקרב כל ארגון אשר חפץ להשתפר באופן מתמיד. היחידה תעסוק בהבנת תופעת המדידה על מגוון היבטיה ותוך מתן כלים למדידה, והתנסות בהם.
  • הובלת תהליכי ניהול התערבות - הבנת מאפייניה הייחודיים של התרבות הארגונית במערכת הבריאות בישראל המצויה בתהליכי שינוי מתמידים, תוך מתן מקום לעיצוב תרבות ארגונית ממוקדת שירות.
  • תקשורת מטפל מטופל - פיתוח התקשורת הבין אישית והארגונית; רכישת מיומנויות בין אישיות תוך מתן דגש על ייצוג הארגון במצבי תקשורת מורכבים ורבי-ממשקים.
  • כלים בסיסיים לניהול פרויקט ישירות - הכרת כלים שונים לניהול פרויקטים ארגוניים בממשקים חוצי ארגון, תוך הכרת מושגיי ייסוד בתחום תכנון ובקרת פרויקטים, ניתוח המרכיבים הנדרשים לניהול אפקטיבי ובניית תכניות עבודה.

- האוניברסיטה שומרת את הזכות לערוך שינויים בתכנית הלימודים ובהרכב המרצים בהתאם לצורך-

 

מיקום והיקף הלימודים            

היקף התכנית הינו 168 שעות אקדמיות, הלימודים יתקיימו החל מחודש נובמבר 2017 בימי שלישי, בין השעות 09:00-16:00.
ביחידה ללימודי חוץ והמשך של אוניברסיטת אריאל ברח' חיים לבנון 26, רמת אביב, ת"א.

לימודי חוץ

הצטרפו אלינו בפייסבוק alt

 

עדכון אחרון ב-רביעי, 07 יוני 2017 10:26
 

 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה