׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

דף הבית בית הספר למדעי הבריאות מרפאות אוניברסיטאיות אבחונים פסיכו-דידקטיים ודידקטיים

אבחון פסיכודידקטי / דידקטי לילדים - מרפאות אוניברסיטאיות אריאל

הדפסה דוא

מאבחנת דידקטית: גב' אלירז סון

מאבחנת פסיכולוגית ופסיכו דידקטית: גב' קרני שולץ

 

תהליך האבחון הפסיכו-דידקטי

אבחון פסיכו-דידקטי נועד לבחון מדוע תלמיד מתקשה לממש את הפוטנציאל שלו בלמידה (כפי שהוא נתפס על ידי הוריו ו/או מוריו) ולסייע במתן המלצות לשיפור התפקוד הלימודי.

האבחון נועד לבדוק את קיומן של לקויות למידה ולסייע בבניית תוכנית התערבות מותאמת לצרכי הילד. כחלק מתהליך האבחון יש משמעות רבה לעזרה הלימודית שהתלמיד קיבל ולמידת ההתנסות שלו בשיטות לימוד שונות להקניית מיומנויות היסוד. לאור זאת, מצד אחד, ניתן לערוך את האבחון כהתחלה של תהליך עבודה עם הילד. מצד שני, ניתן לערוך את האבחון במהלך או בסיום תהליך עבודה עם הילד כאשר עולות שאלות הדורשות הבהרה.

באבחון בודקים שישה גורמים העשויים להשפיע על התפקוד הלימודי של הפרט:

  1. אינטליגנציה- נבדקת היכולת השכלית הכללית של הילד במבחנים מתוקננים.
  2. מנגנונים קוגנטיביים- מנגנוני חשיבה המשפיעים על איכות הלמידה, כגון: זיכרון, מהירות שליפה וכו'.
  3. מיומנויות יסוד- האבחון בודק את קיומן של לקויות ספציפיות בקריאה, כתיבה וחשבון.
  4. תפקודי קשב וריכוז- מוסחות, אימפולסיביות, תנועתיות, התנתקויות וחולמנות, יכולות מיקוד ופיצול קשב ועוד.
  5. תפקוד רגשי- מוטיבציה ללמידה, מנגנוני התמודדות המשפיעים על יכולתו של הילד להפיק את המירב מלמידה, תפיסת הילד את עצמו, מרכיבי חוזק וחולשה באישיותו ובסביבתו, תמות שמעסיקות את הילד ומידת הפניות ללמידה.
  6. רקע משפחתי, התפתחותי וחינוכי. היסטוריה של טיפולים וסוג העזרה שהילד קיבל לאורך השנים להתמודדות עם הקשיים בלימודים.
עדכון אחרון ב-ראשון, 13 דצמבר 2015 09:49
 

 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה