׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

קידום ההוראה המתקשבת

הדפסה דוא

קידום ההוראה המתוקשבת

ההוראה המתוקשבת באה למסד ולפתח את הפעילות האקדמית הקשורה בקורסים המשלבים מחשבים ותקשורת מחשבים. הזרוע הביצועית של היחידה היא "מרכז תמיכה בהוראה מתוקשבת". ההוראה המתוקשבת נסמכת ועובדת בשיתוף פעולה הדוק עם אגף המחשוב ומתאמי-מחשוב בפקולטות.

הערך המוסף של ההוראה והלמידה המתוקשבת (E-Learning)

למידה נעזרת מחשב ותקשורת מחשבים, או בשמה המקוצר - למידה מתוקשבת(Electronic-Learning), התפתחה בעשור האחרון כתוצאה של ההתפתחות המואצת של המחשב ורשת האינטרנט ושל שיטות הוראה מתקדמות.
לרשות ההוראה והלמידה כיום עומדים כלים ממוחשבים המזמנים אפשרויות לימודיות חדשניות ומאתגרות, שהיו בעבר הלא רחוק בגדר חלום בלבד, כגון:

  • למידה בכל מקום ובכל זמן
  • נגישות קלה לחומרי למידה מגוונים ולמומחים
  • עדכון חומרי למידה בזמן אמת
  • למידה פעילה
  • שימוש בסוגי מדיה שונים (תמונות, מפות, איורים, וידאו, קול, ועוד) כמענה לסגנונות למידה שונים
  • למידה בקצב אישי, במסלול אישי (היפר-מדיה) ובאמצעות אינטראקציה מיידית בין הסטודנט והמחשב (אינטראקטיביות)
  • שיתופיות בלמידה ובהוראה באמצעות יצירת קהילות וירטואליות שאינן תלויות בקרבה גיאוגרפית
  • מעקב בזמן-אמת אחר תהליך הלמידה

כל מרצה מוזמן/ת לנצל את המחשב והאינטרנט לצרכי הלמידה של הסטודנטים בקורסים שהוא/היא מלמד/ת.
מספר שימושי מחשב מתקדמים המופעלים כבר היום בקורסים רבים:

  • אתר המלווה את הקורס ובו מרוכזים תכני הלמידה, כמו מאמרים, אתרים, מצגות, סרטים וכו'.
  • שימוש בתקשורת א-סינכרונית (לא בזמן-אמת) כמו דואר אלקטרוני או קבוצת-דיון, להרחבת התקשורת בין המרצה לסטודנט מעבר לשעות הקבלה ולקיום דיונים פתוחים מעבר לשעות ההוראה.
  • שימוש בתקשורת סינכרונית (בזמן אמת) כמו צ'אט, ועידת וידאו/אודיו לקיום המפגש הכיתתי מחוץ לכותלי האוניברסיטה (ובכלל זה למפגשים עם קהלי יעד מחוץ לקמפוס).

לנוכח השינויים החברתיים והטכנולוגיים של הדור האחרון, ברור שחווית הלימודים האקדמיים תהיה שונה מזו שהכרנו באוניברסיטה המסורתית ועל כן עלינו לתכנן ולהיערך.

מטרתנו לפתח, להטמיע ולהעריך שיטות שונות ללמידה באמצעות תקשוב, הן בתוך הקמפוס והן במקומות מרוחקים, אשר יהיו ככל האפשר אפקטיביות בהשגת מטרות הלמידה, יעילות בניצול משאבים, נוחות ללומדים ונגישות למגוון רחב של סטודנטים.

תפקידנו להנחות מאמץ כלל אונברסיטאי הכולל סגל וסטודנטים מכל הפקולטות, מומחים פדגוגיים וטכניים והנהלת האוניברסיטה. על כן תפקודנו מושתת על שתוף פעולה רחב, משוב מסטודנטים על הצלחות, כישלונות, שיפורים וחששות ועל תקשורת פתוחה.

האוניברסיטה עושה מאמץ ניכר בפיתוח שירותי תקשוב בהוראה האקדמית:

  1. אוניברסיטת אריאל -לכל חברי הסגל ישנה כתובת באתר האוניברסיטה, עפ"י רשימת הקורסים במחלקה בה הוא מלמד. הנהלת האוניברסיטה מעודדת סטודנטים ליצור קשר עם המרצה באמצעות הדואר האלקטרוני.
  2. שעות קבלה - כל מרצה מציין את שעות הקבלה שלו והם מפורסמים באתר, לטובת סטודנטים.
  3. סילבוס - הסילבוסים לקורסים מופיעים באתר האוניברסיטה .
  4. חומר עזר לקורס - הנהלת האוניברסיטה מעודדת מרצים להוסיף חומרים באתר כגון: תרגילים, מטלות, עדכונים והודעות לסטודנטים.
  5. קורסים מתוקשבים מלאים בהדרכה ביבליוגרפית.
  6. לומדות שפותחו במימון מיטל: מתקציב הפיתוח של מיטל, מומן פיתוח של מספר לומדות. הלומדות אופיינו במשותף ע"י צוותים מקצועיים של מוסדות חברי מיטל. הלומדות עומדות לרשות חברי מיטל בלבד (הכניסה בשם משתמש וסיסמה).
  7. לומדה אינטראקטיבית לאוריינות מידע: הלומדה פותחה ע"י הספרייה של אוניברסיטת חיפה. הלומדה מכשירה לעשות שימוש נכון במשאבי הספרייה ומורכבת ממספר יחידות בסיסיות: הכרה והבנה של מושגי יסוד באוריינות מידע, הכרת סוגי המידע והערכתם, השלבים בתהליך איתור המידע, ארגון החומר ועוד.
  8. לומדה להקניית מיומנויות שימוש בתכנת "אלף 500": הלומדה פותחה ע"י חברת Cinabu (שפתחה גם את המנשקים ל"אלף 500") . הלומדה מדריכה ומתרגלת את אוכלוסיות המשתמשים השונות על מנת לשפר את מיומנות השימוש בקטלוג הספרייה.
  9. לומדה לכתיבת עבודות סמינריוניות: הלומדה פותחה ע"י מרכז שוהם באוניברסיטה הפתוחה. הלומדה מקנה את המיומנויות הנדרשות לביצוע השלבים של כתיבה ועיבוד החומר בדרך לכתיבת עבודה סמינריונית החל משלב ההיכרות עם התחום ועד לשלב הסופי של עריכה והערכה.
  10. מודולות לקורסי אנגלית למתקדמים: הפיתוח נעשה במשותף ע"י ארבע אוניברסיטאות: ת"א, בר-אילן, חיפה והעברית. בפרויקט פותחו יחידות לימוד שכוללות טכסטים ומולטימדיה, קישורים, משימות אינטראקטיביות, העשרת אוצר מילים, ומשימות תקשורתיות שונות. יחידות הלימוד הם מ- 8 תחומי דעת שונים.

פיתוח אתר המביא לידיעת חברי הסגל הסטודנטים את הפעילות המתרחשת בארץ ובחו"ל

יעדים:
מיצוי הפוטנציאל הקיים באופן מיידי:

  1. הגדלת פוטנציאל המשתמשים בתוכנות מיט"ל (לומדה לאוריינות מידע (הדרכה ביבליוגרפית), כתיבה מדעית, תוכנת אלף להתמצאות בספריה ואנגלית)- סגל וסטודנטים.
  2. להעלות קורסים מצולמים - לאתר.
  3. להעלות השתלמויות לחברי סגל שצולמו - לאתר.
  4. להחיל קורסים מתוקשבים בהוראת השפה האנגלית - לרמת פטור באופן ממוחשב (רמת מתקדמים 1).
  5. פיתוח אתר האוניברסיטה - באנגלית (בחמש מחלקות תורגמו פרשיות הלימוד).
  6. פיתוח הקורסים שזכו במענקי מחקר מות"ת (מיט"ל) - מתמטיקה (7 קורסים) והנדסת גורמי אנוש (למספר מחלקות).
  7. עדכון שוטף של אתרים רלוונטיים, כגון:
    מיט"ל : גוף בין-אוניברסיטאי שהוקם על-מנת לקדם את נושא הלמידה המתוקשבת במערכת ההשכלה הגבוהה בארץ.

משאבי מידע ללמידה מתוקשבת: מאגר מידע המקשר למאמרים בנושא למידה/הוראה מתוקשבת ומוציא לאור עלון חודשי.
MIT OpenCourseWare: כל הקורסים באוניברסיטת MIT פתוחים לקהל הרחב. באתר מופיעים חומרי-לימוד, רשימת קריאה, מבחנים ועוד.
World Lecture Hall: אסופת קורסים חופשיים וחומרים מכל העולם.
Distance Education: אתר מצוין שכולל מקורות מידע רבים ומגוונים על למידה/הוראה מתוקשבת

עדכון אחרון ב-שני, 18 פברואר 2013 14:17
 

 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה