׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

סדנאות

הדפסה דוא

אנו מציעים לחברי הסגל מספר לסדנאות, בנושאים, להם אנו נדרשים במערכת ההשכלה הגבוהה. המעוניינים בסדנאות אלה או אחרות מוזמנים לפנות אלינו לשם תיאום מועד על פני שנה"ל.

כל סדנה מורכבת מחלק תיאורטי קצר של הצגת הידע התיאורטי והפרקטי בנושא הסדנה וחלק הבנוי על תרגול של המשתתפים, המתנסים באופן פעיל ברכישת המיומנויות. הסדנאות מיועדות לקדם את מודעות המרצה להיבטים שונים של אופן ההוראה שלו ואת יכולתו להתמודד עם בעיות וקשיים בהוראה, וכן להקנות לו כלים ומיומנויות שיסייעו לו ללמד או להעריך תלמידים באופן יעיל. הסדנאות ניתנות בדרך כלל לפחות אחת לסמסטר. 

אנו מבקשים מכל חברי הסגל להרשם מראש בטלפון 03-9371419

מס' שם סדנא תאריכים מבצע
1 סדנה - פרזנטציה ככלי בהוראה - סדנת הוראה למרצים 22/12/2014 עו"ד אופיר צומן
2 סדנה - אומנות הפרזנטציה עבור מיזם מודל האו"ם 28/12/2014 פרופ' אלכסנדר בליי
3 סדנה - תכנון, חיבור והערכה של מבחנים אקדמיים 19/01/2015 מרכז ארצי לבחינות ולהערכה - ספי פומפיאן
4 סדנה - הוראה אקדמית ומשמעת - התופעה, מאפייניה ודרכי ההתמודדות  26/01/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ - פרופ' שמואל שחם
5 סדנה - "ממחקר אקדמי - לטקסט תקשורתי" 27/01/2015 ד"ר רפי מן
6 סדנה - תרומתם של המתרגלים להוראה אקדמית 28/1/15 -04/02/15 פרופ' ניצה דוידוביץ
    29/1/15- 05/02/15 פרופ' ניצה דוידוביץ
7 יום הכנה להערכת איכות עו"ס 02/03/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
8 סדנה - אתיקה בהוראה ובניהול מחקרים קליניים בדיסציפלינות העוסקות במחקר בבני אדם 14/04/2015 חברת GCP לניסויים קליניים
9 סדנה - תכנון קורס לארכיטקטורה 19/04/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ - עו"ד אופיר צומן
10 יום הכנה להערכת איכות כלכלה 21/05/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
11 כנס בתחום ההוראה האקדמית 7-9/9/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
12 סדנה - פרזנטציה אפקטיבית" -המרצה המנהיג כריזמטי בכיתת הלימוד  07/09/2015 עו"ד אופיר צומן
13 סדנה - ניהול דיונים אפקטיבי 08/09/2015 ד"ר יוסי בר
14 סדנה - התנסות מעשית בשילוב טכנולוגיות למידה בהוראה אקדמית 09/09/2015 ד"ר ערן גל
15 סדנה - תכנון קורס למחלקה ישראל במזרח התיכון 12/10/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
16 סדנה - ההוראה האקדמית לסגל הבכיר החדש 21/10/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
17 סדנה - הוראה אקדמית ומשמעת - התופעה, מאפייניה ודרכי ההתמודדות - לחברי ועדת משמעת 22/10/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
18 סדנה - איכות ההוראה האקדמית למחלקה למנהל מערכות בריאות 28/10/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ
19 סדנה - אתגרים בניסוח תוצרי למידה (Learning Outcomes) במחלקה להנדסת מכונות מכטרוניקה 04/11/2015 פרופ' ניצה דוידוביץ - פרופ' עידית אברהמי
20 סדנה - תרומתם של המתרגלים להוראה אקדמית 18/01/15-25/01/15 פרופ' ניצה דוידוביץ
    19/01/15-26/01/15 פרופ' ניצה דוידוביץ
    21/01/15-28/01/15 פרופ' ניצה דוידוביץ
21 סדנה - אתיקה בהוראה ובניהול מחקרים קליניים בדיסציפלינות העוסקות במחקר בבני אדם   חברת GCP לניסויים קליניים

תכנית השתלמות למתרגלים – 2016

הנושא

תמצית 

שאלות למחשבה

הקדמה: על מחקר והוראה באקדמיה

 

תפקידו של המתרגל

 

יחסי מרצה ומתרגל

 

 

 

מי צריך מתרגלים?

  • מה מצפים סטודנטים מהמתרגל?
  • לאלו מיומנויות אנו נדרשים?
  • מידת התיאום בין מרצה ומתרגל כמפתח להצלחה.
  • מהם מדדי ההצלחה בעבודתנו כמתרגלים?

מהו משקלה של ההוראה האקדמית? האם באמת מה שאני עושה "נחשב" באקדמיה?

 

מהו תפקידי כמתרגל? בעיני המרצה בקורס, בעיני הסטודנטים ובעיני שלי (מארגן, מקור ידע, ממקד,  מנחה,  מאתגר,  מיישם, מעורר עניין, מתייחס, רלבנטי, יוצר אווירה חיובית).

 

מהם מדדי ההצלחה שלי בעבודתי כמתרגל? בעיני המרצה, הסטודנטים ובעיני?

 

מהי מידת התיאום בין המרצה בקורס וביני כמתרגל?

סקרי הוראה – סוגיה בשקיפות ובאתיקה מקצועית

 

בהירות הרצאות, סדר וארגון ועניין בקורס – הלכה ומעשה

 

צפייה בפרזנטציות מצולמות וניתוחן

 

 

 

 

  • האם סקרי ההוראה משקפים את עבודתנו?
  • מה אנו לומדים מהם?
  • סקרי ההוראה ככלי ניהולי וכמשאב מחקרי.
  • ממצאי מחקר של חטיבה:

כשסטודנטים מדרגים תכונות והתנהגויות הוראה של מרצים בשאלונים של סקרי הוראה, לאילו היבטים הם מתייחסים ברמת חשיבות גבוהה?

 

כיצד אני מתייחס למשוב/הערות/תגובות שאני מקבל מהסטודנטים?

 

האם למדתי דבר מה מהערותיהם?

 

האם שיניתי משהו בהתנהלות התרגול בעקבות הערות מסטודנטים?

 

הוראה טובה – מהי?

אסטרטגיה - הוראה מכוונת סטודנט.

 

התקדמות מובנית והתקדמות ברמות הידע: זכירה, הבנה, יישום, אנליזה,  סינתזה והערכה.

 

מיקוד במטרה ומסר ברור!

  • בהירות: הסברים, דוגמאות, שאלות.
  • הפעלת הלומד – שאלות, דעות.
  • שימוש ברישום: לוח, מצגת.
  • סיכום
  • ניצול טכנולוגיות חדשות

 

הוראה טובה מהי? מודל למבנה היררכי של התנהגויות הוראה - ממדים, אסטרטגיות ומיומנויות הוראה.

Hativa, To Improve the Academy, 2000

זכויות יוצרים ופלגיאריזם

האם חשבתי לעומק על מטרות ההוראה בשיעורי התרגול?

האם אני יכול להשפיע או שהדבר תלוי במרצה בלבד?

Micro-teaching

סימולציות: פרזנטציות אישיות של המשתתפים – משולבות במהלך כל מפגש כחלק מדרישות הקורס

היבטים קוגניטיביים: כישורי תקשורת - בהירות סדר וארגון, מעורר עניין

היבטים רגשיים: אקלים לימודי של קבוצה לומדת – אינטראקציה, אכפתיות וכבוד

  • חשיבות המסר הבלתי מילולי בפרזנטציה – שפת גוף
  • חשיבות האינטראקציה הבינאישית
  • תכנון קורס

עבודה עם עזרים: מצגת, לוח,סרט...

המשך: Micro-teaching

סיכום הסדנא

 

מספר משתתפים מקסימאלי בכל מפגש: עד 35 סטודנטים

חומרי לימוד: אתר, כולל מצגות, מאמרים ומשוב

 

הרשמה לסדנאות היחידה

רצ"ב טופס רישום לסדנאותלכל שאלה או בקשה ניתן לפנות :
לגב' לינור איליה
רמ"ד היחידה לפיתוח והערכה אקדמית 
אוניברסיטת אריאל בשומרון

linori@ariel.ac.il 
טלפון: 03-9371466

 

 

פרטי הסדנא
פרטים אישיים
פרטי יצירת קשר

עדכון אחרון ב-שני, 26 אוקטובר 2015 17:36
 

 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה