׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

אודות אגף המחשוב ומערכות המידע

הדפסה דוא
תמונת רקע של יד

אגף המחשוב ומערכות המידע שם לעצמו את יעדי וחזון האוניברסיטת אריאל בשומרון.

אגף המחשוב ומערכות המידע באוניברסיטת אריאל בשומרון מחולק ל-2 מינהלים:

מינהל מערכות מידע

המינהל אמון על קידום המימוש והשימוש במערכות המידע לשם השגת יעדים אלה.

המינהל עוסק בתחומים הבאים:

ייזום שינויים, סיוע בכתיבת מסמכי אפיון, בניית מסמכי עיצוב (בפיתוח מקומי), הקמת מערך בדיקות, בקרה על פיתוחים ופרויקטים, הדרכה, הטמעה, ופיתוח במקרים בהם לא ניתן למצוא חלופות בזמן / עלות סבירים.

השרות המרכזי הניתן במינהל הינו סיוע ותמיכה אפליקטיבי וטכנולוגי במקצועיות, מהירות, יעילות ואדיבות ללקוחות ועובדי האוניברסיטה בהם: סטודנטים, עובדי מינהל, מרצים וחברי סגל.

תחת מינהל מערכות מידע קיימים 3 מדורים:

 

מדור תמיכה ויישום

מדור תמיכה ויישום אמון על קידום המימוש והשימוש במערכות המידע לשם יעול ופיתוח תהליכי העבודה המחשוביים באוניברסיטה, תוך שמירה על אינטגרציה בין המערכות השונות המשרתות את עובדי האוניברסיטה, הסטודנטים והמרצים,הפקת מידע ניהולי למקבלי ההחלטות ובפרק זמן מהיר ככל שהמערכות מאפשרות והיכולת העצמית קיימת.

המדור פועל  לעזור ליחידות האוניברסיטה לעמוד ביעדיהם תוך - אפיון, ניתוח תהליכים והובלת פרויקטים בתחום מערכות המידע וה-IT, ביצוע ניתוחי תהליכים יזומים לשיפור תהליכים ארגוניים וחישוביים בשאיפה לאינטגרציה בין כלל מערכות המידע.

תפקידי מדור תמיכה ויישום:

ייזום שינויים, סיוע בכתיבת מסמכי אפיון, הקמת מערך בדיקות,בקרה על פיתוחים ופרויקטים, הדרכה והטמעה.

השרות מכרזי הניתן במדור הינו סיוע ותמיכה אפליקטיבי וטכנולוגי במקצועיות, מהירות, יעילות ואדיבות ללקוחות ועובדי האוניברסיטה בהם: סטודנטים, עובדי מנהל, מרצים וחברי סגל.

מערכות נתמכות ע"י מדור תמיכה ויישום:

  • מכלול - חבילת תוכנה לניהול המערך האקדמי באנויברסיטה - מינהל תלמידים וסגל, ניהול מערכת שעות וחדרים, גביית שכר לימוד ועוד, תוך אינטגרציה עם שאר המערכות בארגון.
    • פורטל תלמיד - מידע אישי לסטודנט המלווה אותו החל מתהליך קבלתו לאוניברסיטה ומלווה אותו במהלך התואר הפורטל מקל על הסטודנטים במהלך הלימודים בין אם בתצוגת השעות הבחינות הציונים קבלת אישורים ותשלומים ועד לסיומו בטופס טיולים.
    • פורטל מרצה - מידע אישי למרצה העוזר לו לנהל את מערך השיעורים שלו האישורים מתן ציונים במטלות/בחינות  בקרה אחר רשימות התלמידים בשיעור וקבלת הודעות
  • פריוריטי - תוכנת  ERP  המעניקה פתרון לכל אותם תהליכים ואתגרים ארגוניים, לרבות רכש, מלאי, תקציב, הנה"ח, ניהול לקוחות(CRM) מכירות וכספים.
  • חילן - ממערכת לניהול כולל של המשאב האנושי בארגון: שכר, משאבי אנוש ונוכחות.
  • אדם - תוכנה לניהול מיון, גיוס, השמה וניהול כוח אדם התוכנה משמשת את האגף למשאבי אנוש למטרת מציאת מועמדים מתאימים לתפקידים שונים באוניברסיטה וכן מסייעת לסטודנטים ולבוגרי האוניברסיטה במציאת עבודה .
  • מופ"ת - גישה למאגרי המידע המנוהלים ע"י הספרייה מחוץ לאוניברסיטה.
  • אלף - תוכנת ניהול הספרים וההשאלות ע"י הסטודנטים בספרית האוניברסיטה.

בכל  בעיה / תקלה והדרכה  ניתן לפנו אלינו דרך מערכת הפניות באתר.

מדור יישומי אינטרנט

אתר האינטרנט של האוניברסיטה, הינו כלי פרסומי ושיווקי המכיל בתוכו מידע על כל המתרחש בה: לימודים, מחקרים, אירועים באוניברסיטה ועוד. כמו כן, האתר מספק שירותים לסטודנטים, סגל המרצים, סגל המנהלה והחוקרים ביניהם שירותי מידע, רישום,  יצירת קשר ועוד.

צוות יישומי אינטרנט שם לו למטרה להוביל תהליכים שיהפכו את אתר האינטרנט לכלי אמין, המכיל את כל המידע העדכני אשר זקוקים להם המשתמשים השונים. על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אנו מעוניינים להפוך את האתר לכלי מהיר ובטיחותי, תוך שמירה על יעדי וחזון האוניברסיטה.

תפקידי צוות יישומי אינטרנט:

  • מעקב אחר תקינות וזמינות האתר
  • עדכון תוכן וסיוע בעדכון תוכן לגופים השונים המפרסמים מידע באתר
  • קידום טכנולוגי של האתר
  • איתור כלים מתקדמים אשר יסיעו למשתמשים השונים
  • פיתוח כלי מערכת שאינם קיימים בשוק ונדרשים לשם קידום האתר והשירותים שהוא מספק
  • תמיכה במשתמשי האתר
  • קביעת נהלים לתפקוד האתר והקפדה על קיום הנהלים

הצוות ישמח לשמוע מה דעתכם לגבי האתר. רעיונות והמלצות  לשיפור יתקבלו בברכה.

ניתן לפנות אלינו דרך מערכת הפניות > אגף המחשוב ומערכות המידע > יישומי אינטרנט.

 

מדור הוראה מתוקשבת

מדור הוראה מתוקשבת אמון על הכלים היישומיים והמתודולוגיים בפיתוח ושיפור ההוראה בכלל והמתוקשבת בפרט. מטרתו לתמוך בסגל המרצים והסטודנטים ביישום ההוראה המתוקשבת באריאל, להשתוות ואף להוביל ברמת היישום והכלים לאוניברסיטאות בארץ ובעולם. אנו מקדמים יכולת מלאה של גישה אל המידע בזמינות ובמהירות הנחוצה. לספק את אמצעי הלימוד הממוחשב המתקדמים ביותר במעבדות הלימוד וכן את תוכנות העזר והידע בתחומי הלימודים. לסייע לפקולטות השונות בהטמעת מערכות הלמידה ושימוש בכלי ההוראה המתוקשבת. תגובות, רעיונות והמלצות יתקבלו בברכה. 
שילוב האינטרנט ומערכות ההוראה המתוקשבת ככלל בתהליך ההוראה האקדמית כולל  "דף בית" לקורס, בו מציג המרצה את סילבוס הקורס, מידע מנהלי, מכיל את חומרי הקורס (מצגות, הרצאות חומרי עזר וקישורים), מאפשר תקשורת מייל ועוד. 
כל השלבים המפורטים לעיל והרבה יותר,  קיימים במערכת הוראה מתוקשבת ובשירות מידע אישי,  ולכן זכותם של הסטודנטים לדרוש מהמרצים לעדכן את הדברים החשובים האלו. אנשי צוות הוראה מתוקשבת עומד לרשות המרצים והסטודנטים בכל ימי השבוע ומוכן לתת עזרה ותמיכה לכל המרצים המתקשים בשימוש במערכת או נתקלים בתקלות.

צוות ההוראה המתוקשבת פועל בקרב המרצים לקידום נושא אתר מלווה קורס והנגשת המידע לסטודנטים. בכדי לזרז את התהליך, סטודנטים מוזמנים להפנות את תשומת לבם של המרצים לצורכי הקורס ולבקש מהם לעשות שימוש רחב יותר במערכות אלו. צוות הוראה מתוקשבת ישמח לעזור ולתמוך במרצים וגם בסטודנטים.

תפקידי מדור הוראה מתוקשבת (הו"מ):

  1. בחינת תוכנות וכלים טכנולוגיים, לשם הערכה של מידת התאמתן לצרכי התקשוב של האוניברסיטה בתחום ההו"מ
  2. פיתוח מדריכי תוכנה ממוחשבים ("מסייעים") וטכנולוגיה הדרכתית בתחום ההו"מ
  3. ביצוע הדרכות וסדנאות תקופתיות לחברי הסגל במחלקות השונות בתחום ההו"מ
  4. סיוע במימוש מדיניות ההו"מ למרצים
  5. קליטה, הדרכה והטמעת מערכות הו"מ אצל מרצים חדשים
  6. טיפול בקריאות שרות בנושאי ה-הו"מ בקרב מרצים וסטודנטים

מערכות נתמכות ע"י מדור הוראה מתוקשבת:

    1. מערכת מידע אישי – מכלול: ניהול המידע בקורס (תאריכי שיעורים ובחינות, ציונים, סילבוס, פורומים, קשר ישיר עם הסטודנטים במייל)
      עזרה הניתנת בנושא זה:
    2. הדרכת מרצים חדשים וותיקים לגבי תפקוד ותפעול המערכת
    3. מערכת ניהול תכני קורס - Moodle: מודל היא מערכת פופולארית עבור מרצים בעולם ככלי ליצירה ועריכת תכנים דינמיים דרך האינטרנט עבור הסטודנטים שלהם. המערכת היא חינמית ומבוססת רשת האינטרנט. כלומר, יצירת תכני הלמידה והצפייה בהם נעשית באמצעות דפדפן ואין צורך בהתקנת תוכנות כלשהם. Moodle מעניקה מגוון כלים לניהול הלמידה ושיתוף ידע כגון: העלאת קבצים לקורס, ביצוע סקרים, מבחנים, פורומים, צ'טים, ויקי ועוד. ל-Moodle ממשק אינטואיטיבי עם תמיכה מלאה בעברית.
      עזרה הניתנת בנושא זה (למרצים):
    4. הדרכת מרצים חדשים לגבי תפקוד ותפעול המערכת
    5. ייעוץ והכוונת המרצים לקידום ותקשוב הקורסים, העלאת חומרי הלימוד והתאמתם לסוג הקורס
    6. עזרה בתפעול המערכת (בעיות גישה, בעיות הרשמה/כניסה, בעיות העלאת קבצים)
    7. הקמת קורסים מיוחדים (באישור) לאורחים מבחוץ (כגון: האולימפיאדה למתמטיקה)

עזרה הניתנת בנושא זה (לסטודנטים):

  1. עזרה בתפעול המערכת (בעיות גישה, בעיות הרשמה/כניסה, בעיות העלאת קבצים)
  2. הדרכה לתפעול הקורס ועריכת תכניו (במידה והמרצה נתן לסטודנט הרשאה לעשות זאת כגון: מתרגלים, סטודנטים בקבוצות עבודה וכדומה)

שימושי מחשב מתקדמים הפועלים כיום בקורסים רבים, בתמיכתה של ההוראה המתוקשבת:

  • אתר המלווה את הקורס ובו מרוכזים תכני הלמידה, כמו מאמרים, אתרים, מצגות, סרטים וכו'.
  • שימוש בתקשורת א-סינכרונית (לא בזמן-אמת) כמו דואר אלקטרוני, קבוצת-דיון ודפי וויקי להרחבת התקשורת בין המרצה לסטודנט מעבר לשעות הקבלה ולקיום דיונים פתוחים מעבר לשעות ההוראה.
  • שימוש בתקשורת סינכרונית (בזמן אמת) כגון צ'אט לקיום המפגש הכיתתי מחוץ לכותלי האוניברסיטה (כולל מפגשים עם קהלי יעד מחוץ לקמפוס).

יכולות המערכות ללמידה מתוקשבת באות לידי ביטוי בכמה מישורים:

  1. לסטודנט - למידה אקטיבית ולמידה שיתופית, אינטראקציה עם כל השותפים לתהליך הלימודי, פיתוח מיומנויות מחשב ומידע, נגישות לחומרי לימוד ללא מגבלת זמן, מיקום וקצב לימוד אישי
  2. למרצה - שיפור והעשרת הקורס בתכנים מולטי-דיציפלינריים, אפשרות לנצל את זמן שיעור לגיוון ההוראה וניהול הקורס בצורה אקטיבית ומיטבית

 כל מרצה מוזמן/ת לנצל את המחשב, האינטרנט ואתר הקורס לצרכי הלמידה של הסטודנטים בקורסים שהוא/היא מלמד/ת ואנו במדור הוראה מתוקשבת נשמח לעזור ולייעץ על תהליכים שיהפכו את הקורס למתוקשב ונגיש עבור הסטודנטים.

בכל בעיה שתתעורר במהלך השימוש במערכות הלמידה המתוקשבת יש לפנות אלינו דרך מערכת הפניות באתר.

מינהל תקשורת ותשתיות

המִינהל אמון על טיפל ותפעול מערך המחשבים על מנת לאפשר לכלל המשתמשים עבודה תקינה ומערך לימודי ומחקרי תקין ומשמש כמוקד תמיכה, סיוע ופתרון תקלות למשתמשי המחשוב ברחבי האוניברסיטה .
מינהל מערך המחשוב כולל את המדורים להלן:

מדור תמיכת מחשוב

מדור תמיכת מחשוב אחראי על:

  • מתן תמיכה ושירות.
  • התקנת מחשבים וציוד נלווה.
  • סיוע ופתרון תקלות למשתמשי המחשבים באוניברסיטה .

מדור תקשורת

מדור תקשורת אחראי על:

  • תכנון, פיתוח, יישום ותחזוקת תשתיות תקשורת הנתונים הפנימית והחיצונית של האוניברסיטה.
  • תפעול, שדרוג ותחזוקת מערך האבט"מ והגיבויים.
  • מתן שירות ותמיכה במשתמשים בתקלות רשת.
  • אחראי על הקמה ותיקון התשתיות הפיזיות והאקטיביות של התקשורת בקמפוס.

מדור תשתיות

מדור תשתיות אחראי על:

  • התפעול השוטף והתחזוקה של שרתי המחשוב המרכזיים באוניברסיטה.
  • תוכנות הלימוד השונות ומענה לסגל המחקר בתקלות מורכבות.
  • להוביל את קדמת הטכנולוגיה בכל מרכיבי המחשוב השונים.

מדור אלחוט

מדור אלחוט אחראי על:

  • התפעול השוטף ושדרוגי הרשת האלחוטית.
  • מתן מענה לפתרון תקלות למשתמשי הקצה..

מערך המחשוב כולל את חוות השרתים, עמדות קצה, מדפסות, סורקים, קישוריות לאינטרנט, תוכנות הוראה, ומרכיבים נוספים המחוברים לרשת המחשבים.

 

עדכון אחרון ב-ראשון, 28 ינואר 2018 12:17
 

 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה