שאלות ותשובות בנושא תקשוב

הדפסה

מרצים יקרים,

מדור הוראה מתוקשבת מציג בפניכם תשובות לשאלות נפוצות בתחום התקשוב.

בכל שאלה ניתן לפנות אלינו באמצעות  מערכת הפניות, טלפונית 03-9371488,

או במשרד בבניין 9, קומה 3, חדר 933.

לשימושכם מצורפת חוברת הדרכה מלאה על כלל מערכות המחשוב הזמינות עבורכם.
להורדת חוברת ההדרכה

 

שאלות נפוצות


 


מהו שירות מידע אישי ואלו שירותים הוא מציע לי?
 

שירות המידע האישי מכיל מגוון של כלים ואפשרויות לניהול התואר והקורסים.

הנושאים שאותם ניתן למצוא בדף המידע האישי כוללים:

  •  ציונים
    מאזן – ציוני הקורסים שנלמדו 
    טופס טיולים – לביצוע בסיום החובות האקדמיים
  • דף חשבון – לביצוע תשלומים באינטרנט
  • לוח בחינות – תאריכי הבחינות, מיקומי הבחינות וצפייה במחברת הבחינה
  • מערכת שעות – מיקומי הקורסים וימי הלימוד
  • רישום לקורסים – רישום מקוון לקורסים (8243)
  • השיעורים שלי – כניסה לתכני הקורס ולצפייה בסילבוס 
  • אפשרויות נוספות
    אישורים – אישור לימודים והקלות
    בקשות וערעורים – בקשה למועד מיוחד 
    רישום לבחינות כניסה – אמירם, מחשבים ועברית
  • עדכון פרטים – שינוי פרטים וסיסמה 

לראש העמוד 

 


שכחתי סיסמה למערכת שירות מידע אישי

 

תוכל לקבל את הסיסמה במייל ע"י לחיצה על "לשחזור סיסמה לחץ כאן" הנמצא מתחת למיקום הכנסתה.

או לקבל את הסיסמה  ב - SMS דרך המענה הקולי 9066204 - 03 (הקש 6 לקבלת קוד סודי לטלפון הנייד)

 

לראש העמוד 

 


הסיסמה שלי לשרות מידע אישי לא עובדת - אני לוחץ "שלח" ומקבל הודעה כי "הזהות / קוד הסודי  לא מוכר במערכת"
 

את מספר תעודת הזהות יש להקליד בדרך כלל ללא האפס בתחילתו. הקוד הסודי הוא "Case Sensitive" - כלומר יש חשיבות אם האותיות המוקלדות הן אותיות גדולות (Capital) או קטנות.

יש לשים לב שכפתור ה - Caps Lock אינו לחוץ וכי המקלדת מכוונת על השפה הרצויה.

כמו כן ראה את העזרה "שכחתי סיסמה למערכת שירות מידע אישי"
 

לראש העמוד 

 


אני רוצה לשנות את הסיסמא שלי לשרות מידע אישי
 

כנס למערכת עם הקוד הנוכחי, בחר ב-"עדכון פרטים" שבתפריט העליון, הקלד קוד חדש בשדה "סיסמה חדשה",

הקלד את אותו קוד שוב לשם אימות, בשדה "אימות סיסמה", לחץ על כפתור "שמור" שבתחתית העמוד והמתן להופעת הודעה המאשרת כי "הנתונים עודכנו בהצלחה"

 

לראש העמוד 

 


כיצד נכנסים לאתר הקורס?

 

נכנסים לאתר האינטרנט של אוניברסיטת אריאל  www.ariel.ac.il ◄ חברי סגל ומנהלה ◄ שרות מידע אישי ◄ מקלידים מס' זהות וקוד סודי ◄ אישור

בתפריט העליון לוחצים "שיעורים שלי" ◄ לצד שם הקורס מופיעה סידרת אייקונים, לכניסה לאתר הקורס יש ללחוץ על האייקון M

 

במידה ולא נפתח אתר הקורס יש לאפשר חלונות קופצים

 

 במידה וישנה תקלה אנא פתחו פנייה במערכת הפניות אל מדור תמיכה ויישום

 

לראש העמוד 

 


כיצד אוכל לשלוח הודעת דוא"ל לכל התלמידים הלומדים בקורס שלי?

 

נכנסים אל אתר הקורס (MoodLearn) ◄בראש דף הקורס ניתן למצוא פורום בשם "שליחת הודעות למשתתפי הקורס" (יש ללחוץ על קישור זה) ◄

יש ללחוץ על כפתור "הוסף נושא חדש" ◄ יש למלא: נושא ותוכן הודעה, לסמן באפשרות "שלח עכשיו בדוא"ל" ◄ ללחוץ על כפתור "שלח הודעה לפורום".

 

ההודעה תשלח לאחר כחצי שעה בכדי לתת לכם אפשרות לערוך תיקונים.

 

לראש העמוד 

 


מי רואה את החומרים שאני מעלה לאתר הקורס?

 

על פי מדיניות האוניברסיטה, התכנים המועלים לאתר המלווה את הקורס ב-MoodLearn,

נגישים אך ורק לסטודנטים המשתתפים בקורס, למרצה של אותו קורס, ולמתרגל רק אם ניתנה לו הרשאה לכך - באישור המרצה בלבד.

 

לראש העמוד 

 


כיצד מעלים סילבוס לאתר הקורס? כיצד מסירים או מחליפים סילבוס?

 

הקובץ צריך להיות: PDF  או WORD

יש להיכנס אל המידע אישי ◄ שיעורים שלי ◄ ללחוץ על אייקון   אייקון העלאת קבצים - תקיה עם סימן פלוס  ולהעלות את קובץ הסילבוס.

 

לראש העמוד 

 


כיצד מעלים חומרי לימוד לאתר הקורס?

 

 

יש להיכנס למידע האישי ◄ שיעורים שלי ◄ לוחצים על האייקון M כדי להיכנס לאתר הקורס.

באתר הקורס לוחצים על כפתור "הפעלת עריכה" הנמצא בצד שמאל בראש הדף ◄ תחת מספר הנושא הרצוי יש ללחוץ על "הוספת תוכן לקורס" ◄ "העלאת קבצים מהירה" ◄

יש לאתר את הקובץ הרצוי ולהעלותו ע"י לחיצה על כפתור "העלה את הקובץ לאתר".

 

 

ניתן להעלות מספר קבצים ע"י חזרה על שלב איתור הקובץ והעלאתו.

 

בסיום העלאה יש ללחוץ על כפתור "חזרה לקורס" הקבצים שהועלו ממתינים לכם שם.

 

 

כמו כן אתם יכולים להיעזר בהדרכות האינטראקטיביות הנמצאות בפינה הימנית התחתונה

 

תחתWalk Me Thru (משולש כחול עם סימן שאלה עליו) 

 

לראש העמוד 

 


כיצד מעבירים את חומרי הלימוד מאתר הקורס של השנה הנוכחית לאתר של שנה הבאה?

 

לאחר כניסה אל הקורס החדש (הריק) תוכל/י למצוא בצדו הימני בלוק בשם "ניהול" תחתיו יש לאתר וללחוץ על "יבוא" ◄ בחלון שנפתח יש לבחור את הקורס שממנו נעתיק את התכנים ◄

יש ללחוץ על כפתור "השתמש בקורס זה" (במידה וזהו איננו הקורס הנכון יש לחזור על פעולת היבוא מחדש) ◄

יש להוריד את ה- √ מחומרי הקורס שאותם אין ברצוננו להעתיק ◄ מכאן הלאה כל שצריך זה ללחוץ על כפתור "המשך" עד לסיום התהליך.

 

לראש העמוד 

 


אני לוחץ על האייקון של אתר הקורס ושום דבר לא קורה - אני לא מצליח להיכנס / לא רואה את חומרי הלימוד

 

יתכן שזה נחסם על ידי הדפדפן או על ידי תוכנת האנטי וירוס.

לחץ  כאן להנחיות כיצד לשנות את הגדרות הדפדפן כדי להגדיר אתר זה כבטוח לשימוש.

בשוק קיימות תוכנות אנטי וירוס שונות, כמעט בכולן ניתן לערוך רשימות של אתרים בטוחים לשימוש.

יש להוסיף את כתובת האתר אל האתרים הבטוחים לגלישה.

לעזרה נוספת אנא פתחו פנייה במערכת הפניות אל ◄ יחידת המחשב ◄ תמיכה ויישום

 

לראש העמוד 

 


אני מרצה באוניברסיטה ומעוניין לקבל תיבת דוא"ל של הארגון -עם סיומת ariel.ac.il @____

 

בקש מיועצת המחלקה לשלוח מייל או לפתוח פניה במערכת הפניות

צוות מטפל - יחידת המחשב ◄ רשתות ותשתיות, 

אל ישי לבקוביץ - מנהל הרשת - הוא אחראי על פתיחת חשבונות דוא"ל והנפקת סיסמאות לחשבונות דואל. 132 / 9033393 - 03 ylo@ariel.ac.il .

נא ציין את שמך בעברית ובאנגלית וגם את מספר הטלפון כדי שהוא יוכל להודיע לך כשהחשבון הוקם, ולהזמין אותך למעבדה של הטכנאים (צמוד לבנין 9) לקבלת סיסמה.

 

לראש העמוד 


כיצד ניגשים לתיבת הדוא"ל של האוניברסיטה?

 

ניתן לגשת מכל מחשב (גם מהבית) דרך עמוד זה,

או - דרך דף הבית של אתר האוניברסיטה,

בתפריט הימני, יש לעמוד עם העכבר על  "דואר אלקטרוני", ובתפריט שנפתח יש ללחוץ על "דוא"ל לסגל",

ולהקליד שם משתמש וסיסמה.

אם שכחת אותם, יש לפנות לטכנאים דרך מערכת הפניות או בטלפון 03-9066132.

 

לראש העמוד 

 


שכחתי את שם המשתמש / הסיסמא שלי לתיבת הדוא"ל

 

יש לפנות לטכנאים דרך מערכת הפניות או בטלפון 03-9066132.

 

לראש העמוד 

 


כיצד יוצרים חתימה בהודעות של דואר אלקטרוני ב- Outlook ?

 

פותחים את תוכנת ה- Outlook 2010, לוחצים על התפריט העליון "file" ◄ לוחצים על "options" ◄ בוחרים בנושא "mail" הנמצאת בצד שמאל ◄ מאתרים ולוחצים על "signatures" ◄ בחלון שנפתח מעצבים את החתימה הרצויה ולוחצים על כפתור "OK"

ניתן להגדיר אם רוצים שהיא תופיע בהודעות חדשות שנכתוב, כשנעשה "השב" / "העבר" או בכל הסיטואציות. לבסוף לוחצים "אישור"

 

לראש העמוד 

 


אני רוצה שההודעות הנשלחות לתיבת הדוא"ל שלי בארגון, יגיעו אוטומטית לחשבון דוא"ל אחר (עקוב אחרי)

 

פנה לישי לבקוביץ - מנהל הרשת:

במייל ylo@ariel.ac.il

או דרך מערכת הפניות

 

לראש העמוד 

 


שכחתי את הסיסמא לעמדת המחשב שלי במשרד / במחלקה

 

פנה לטכנאים בטלפון 9066132 - 03 (פנימי- שלוחה 132)

או במייל computerhelp@ariel.ac.il או דרך מערכת הפניות

צוות מטפל - יחידת המחשב ◄ תמיכה ראשונית

 

לראש העמוד 

 


כיצד מתחברים מהבית למאגרי מידע?

 

רשימת מאגרי מידע מקוונים הזמינים בספריה, וכתובת האינטרנט שלהם, מופיעה כאן.

שם המשתמש / ת.ז והסיסמה הם כמו בשירות מידע אישי ללא אפס בהתחלה

(למקרה ששכחת אפשר לשחזר באמצעות המענה הקולי - 03-9066204).

בשאלות בנושא מאגרי מידע, ניתן לפנות לטומי מזרחי בספריה טלפון 9066329 - 03 (פנימי - שלוחה 329)

המייל שלו: tommum@ariel.ac.il

 

לראש העמוד 

 


האם יש רשת אלחוטית באוניברסיטה? מה הסיסמה להתחברות?

 

באוניברסיטת אריאל בשומרון, מותקנת רשת אלחוטית בטכנולוגיית Wi-Fi לרווחת חברי סגל, סטודנטים ואורחים.

בכדי להתחבר עליך לאתר את הרשת בשם  Ariel Universityולהתחבר אליה (אין צורך בסיסמה)

לקבלת סיוע ודיווח על תקלות, ניתן לפנות ל אגודת הסטודנטים, או לטכנאים דרך מערכת הפניות - יש לבחור מהתפריט את יחידת המחשב ◄ רשתות אלחוטיות.

 

לחץ כאן לצפייה במפת הפריסה של נקודות הגישה ושמות הרשתות.

 

לראש העמוד 

 


אני זקוק לתוכנה מסוימת - היכן ניתן לברר אם היא קימת באוניברסיטה, ואם כן היכן היא מותקנת?

 

לחץ כאן לצפייה במיפוי תוכנות מחשב בקמפוס.

להזמנת תוכנה חדשה או ציוד מחשוב, עליך למלא טופס זה ולהגישו לראש מחלקה.

 

לראש העמוד 

 


אני מעוניין להקים אתר אינטרנט אישי

 

עליך לקרא את "נוהל הרשאות לאתר האינטרנט של האוניברסיטה",

למלא את "טופס מס' 140: בקשה לניהול אתר אישי",

להחתים את ראש המחלקה, ואז לפקסס לנילי שריל - מס' פקס 03-9068904.

ניתן להתייעץ עם נילי דרך מערכת הפניות ◄ מערכות ווב

 

לראש העמוד 

 


אני זקוק לנייר מכתבים עם לוגו של האוניברסיטה בעברית / באנגלית

 

בעמוד הזה ניתן להוריד קובץ Word או Power Point עם הלוגו בעברית או באנגלית.

בכדי להפוך את הקובץ הנ"ל ל- Template (תבנית בה תוכל להשתמש בכל פעם שתתחיל מסמך חדש)

 

יוצרים את התבנית כמסמך word רגיל (שמים לוגו וכדו') ◄ לוחצים על לחצן office  ◄

שמור בשםWord Template ◄ נותנים שם לקובץ ◄ שמור.

 

בכל פעם שנפתח מסמך חדש (לחצן אופיס ◄ חדש), ניתן לבחור תבנית "חדש מתוך קיים" ולבחור בתבנית שיצרנו.

 

לראש העמוד 

 


כיצד אוכל "לשדרג" את מראה מצגות ה- Power Point שלי?

 

ניתן להוריד חינם תבניות (Templates) מעוצבים מאתר מיקרוסופט

 

לראש העמוד 

 


אני לא יודע לעבוד עם Office 2010/2013

 

מיקרוסופט מציעה קורסים מקוונים בחינם באתר שלה בכל יישומי אופיס

כמו כן אנו בארגון מעבירים קורסי אופיס לסגל ולמנהלה באופן תקופתי - לפרטים יש לפנות אל משאבי אנוש

 

לראש העמוד 

 


איך עובדים עם   Moodle?

 

לעיונך ישנה חוברת הדרכה בקישור זה המסבירה את כל נושאי העבודה במערכת

כמו כן ניתן למצוא בתוך סביבת ה-MoodLearn  אפשרות הדרכה אינטראקטיבית המאפשרת עבודה עם במהלך הנחיית הצעדים:

אפשרות הנחייה זו נמצאת בפינה הימנית התחתונה של אתר הקורס תחת משולש כחול בשם Walk Me True

אם  ברצונך לקבל הנחייה אישית אנו בהוראה המתוקשבת נשמח לעמוד לרשותך

בטלפון - 03-9371488

או דרך מערכת הפניות ◄ יחידת המחשב ◄ הוראה מתוקשבת

לראש העמוד 

עדכון אחרון ב-שלישי, 14 נובמבר 2017 14:16