מתמודדים מול הגדולים

פיתוח CELLTV של המרכז האוניברסיטאי, להעברה אלחוטית של שידורי וידאו וטלוויזיה למכשירים סלולאריים מתקדמים - smartphones, ייצג את מדינת ישראל בשלב הגמר של תחרות חברת Cisco וקרן הון סיכון DFJ, שהתקיים בסוף חודש יוני. לשלב הסופי הגיעו 16 קבוצות של סטודנטים מבתי ספר למנהל עסקים ואוניברסיטאות, ביניהן מ- MIT, הארוורד ואוניברסיטת מישיגן מארה"ב ואוניברסיטת קיימברידג' באנגליה. פיתוח ה- CELLTV הוא היחיד מישראל שעלה לשלב זה.

מיזם ה- CellTV פותח לשימוש ב- Smartphones לשם צפייה בשידורי וידאו וטלוויזיה באיכות גבוהה במכשירים אלה. מיזם ה- CellTV פיתח מענה טכנולוגי המאפשר למספר בלתי מוגבל של מכשירים לצפות בו-זמנית בשידורים באיכות HD על גבי רשת אינטרנטית אלחוטית רגילה, ללא שום תוספת ציוד קצה. במיזם זה משתתפים חוקרים, תלמידי מחקר וסטודנטים לתואר ראשון הפועלים במעבדה לקינימטיקה וגיאומטריה חישובית במרכז האוניברסיטאי אריאל, ובראשם עומד ד"ר בעז בן-משה. לכתבה מורחבת על הפיתוח לחץ/י כאן.

במהלך יוני זכה המיזם במקום השני [בקטגוריית התקשורת] בתחרות BizTEC של הטכניון ועיתון The Marker.

2
ד"ר בעז בן משה

עולים, מחלצים ומספרים

במפגש שבו השתתפו לוחמי המוסד לשעבר לצד עשרות סטודנטים שלנו בני העדה האתיופית, התקיים אירוע השקת הספר - JEWISH EXODUS FROM ETHIOPIA, היוצא לאור בימים אלו במלאות 25 שנה ל"מבצע משה" בהוצאת המרכז האוניברסיטאי והמרכז למורשת המודיעין (מל"מ).

על רקע חלקו של "המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים" בהעלאת יהודי אתיופיה ארצה, פנה בשעתו לילדים העולים המרכז למורשת המודיעין (מל"מ - יוצאי קהילת המודיעין, על זרועותיה של מדינת ישראל), בהצעה לכתוב את קורות מסעם הרגלי במדבר, דרך סודאן, לירושלים. בתום המועד שנקבע, הוגשו כ- 80 עבודות. הספר היוצא לאור כעת מקבץ בתוכו בשפה האנגלית 16 סיפורים נבחרים, ביניהם סיפורי חמישה ילדים שהיו לבוגרי המרכז האוניברסיטאי. עורכי הספר הם ד"ר יובל ארנון-אוחנה ואלק ברייזבלט. את עבודת התרגום ביצוע אנשי המל"מ בהתנדבות מלאה.

 

2.2

כריכת הספר

רובוט יסייע לגננת בהתמודדות עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז

תוכנת מחשב עבור רובוט מיוחד, שתיועד לסיוע בעבודה עם ילדים בגנים בעלי הפרעת קשב וריכוז, מפותחת בימים אלה במעבדות המחלקה להנדסת תעשייה וניהול. בראש הפרויקט עומדת ד"ר מרינה פרידין, מרצה בכירה במחלקה. הרובוט מצויד במחשב פנימי ועזרים טכנולוגיים נוספים. לדברי ד"ר פרידין, המתמחה ברובוטים חברתיים לסביבה אנושית, מטרתה של מערכת התוכנה הייחודית, היא להגיע למצב שבו הגננת תטיל משימה על כלל הילדים, למשל: ציור. הרובוט, שיתוכנת על-ידי הגננת לזהות התנהגויות מסוימות, יסרוק באמצעות החיישנים את ילדי הגן, וכאשר יזהה את אחת ההתנהגויות שתוכנת אליה, כגון ילד שהפסיק את עבודתו למשך זמן ממושך מן הרגיל, ילד שראשו מוטה כלפי מעלה ולא לעבר שולחן העבודה - הוא ייגש אליו, ייגע בכתפו, וישאל אותו: "מה קורה? אתה זקוק לעזרה?" או: "אולי כדאי שתמשיך", הכל כדי להחזירו למסלול הפעילות כשאר הילדים. כך יזכה הילד ליותר תשומת לב והכוון, ולפחות מאמץ מצד הגננת. בימים אלו מפותחת תוכנה שתוזן לרובוט המיוחד, בסיוע שלומית עזרי וחגית אנגל, סטודנטיות במחלקה למתמטיקה-מדעי המחשב. במקביל שוקדת ד"ר פרידין באיתור גננות שיאותו לארח את הרובוט אצלן בגן הילדים. כתבה נרחבת על הפיתוח ניתן לקרוא כאן.

 

fridin

ד"ר פרידין (מימין), "נאו" והסטודנטית שלומית עזרי

המשך

עדכון אחרון (שני, 09 אוגוסט 2010 13:21)