buildingBig

בונים ומתפתחים     

לאוניברסיטת אריאל תכניות בינוי עד לשנת 2025. שיחה עם מר אורלובסקי אלכס, מהנדס האוניברסיטה, מבהירה מה מצפה לנו לפחות בשנתיים הקרובות.

ספרייה

מבנה הספרייה החדש נמצא כרגע בתהליכי בניה מתקדמים ועתיד לשמש פונקציות נוספות: כיתות לימוד ובית כנסת בו יוכלו לשבת 250 מתפללים. כבר ביוני השנה תוכלו להתפלל בבית הכנסת. ספרים תוכלו לשאול מהספרייה בפברואר 2014, תאריך בו צפויה להסתיים הבניה כולה.

בניין מדעי החברה

עבודות העפר עתידות להסתיים בעוד כחודש ולאחר מכן יחלו בבניית יסודות. במבנה מתוכננות כיתות, אודיטוריומים, משרדים, חדרי סגל וקפטריה.

בניין 2

עוד לפני שהוקמה אוניברסיטה, שימשו המבנים בקמפוס מילקן לתעשייה. כדי להתאים את מבני התעשייה לייעודם האקדמי החדש, כל קומת תעשייה שודרגה ל 2 קומות. בזמנו, חצי מבניין 2 נשרף ולא נבנה מחדש. בעוד כשנה, תחל השלמת החצי ה"חסר" לצרכי כיתות ומעבדות לפקולטה להנדסה.

תוספות לבניין 8,10

בפברואר הסתיימה הוספת קומה רביעית לבניינים. בשני הבניינים יכולים כיום ללמוד במקביל כ-500 סטודנטים.

בניין מדעי הטבע

בחודש מרץ יחלו העמדת יסודות והבנייה צפויה להסתיים בעוד שנתיים. במבנה צפויות לקום מעבדות חדישות לצרכי מחקר והוראה, חדרי עזר, כיתות, אודיטוריומים, חדרי סגל וקפטריה.

מתחם הי-טק

במתחם עתידים להיבנות בנייני היי-טק. בין היתר לפיתוח ידע שהסטודנטים רוכשים. החברות תוכלנה לרכוש ולפתח את הידע ואף להעסיק את הסטודנטים והבוגרים. בשלב זה קיימות חברות הייטק אשר יושבות באוניברסיטה, לדוגמה, חב' רייקל המגדלת גבישים. חברות אלו יוכלו לעבור למתחם ההי-טק וכך יתפנה מתחם לימוד בקמפוס.

בניין המשטרה

כרגע בניין המשטרה נמצא בשטחי הקמפוס. השנה תחל בניית מבנה חדש למשטרה מחוץ לקמפוס. הבניה תחל השנה ותסתיים בעוד כשנתיים וחצי. מטרת העברת מבנה המשטרה משטחי הקמפוס הוא מניעת פעילותם של גופים זרים בקמפוס.

בניין מאיץ החלקיקים

אוניברסיטת אריאל חרטה על דגלה את הסיסמא "הבאת רוח חדשה לאקדמיה". האוניברסיטה מממשת סיסמה זו לפריצות דרך מחקריות שנעשות בין כתלי המעבדות ומתקני המחקר השונים. אחד מאותם מתקנים הוא ה-FEL , לייזר אלקטרוניים חופשיים ,מתקן יחידי מסוגו בארץ אשר עומד בחזית המחקר בתדרים גבוהים. לאחרונה, אוניברסיטת אריאל רכשה מאיץ חדשני נוסף. גודל המאיץ החדש קטן יותר מהקיים, אך עוצמתו גדולה יותר. כדי לאכלס את המאיץ, מתוכנן לקום מבנה מיוחד. המבנה יכלול גם כיתות ומעבדות. הבנייה תחל עוד השנה וגמר העבודה מתוכנן לעוד שנתיים.

חניונים

ניתן לראות שהאוניברסיטה מתפתחת במהירות. התפתחות כזו דורשת הערכות מחודשת בנושא החניונים, אשר גם להם מוקצים אזורים מיוחדים. כרגע קיימים חניונים זמניים אשר יכולים לאכלס כ- 3,500 רכבים לסטודנטים ולסגל. בימים אלו עובדים על פיתרון קבוע ובמתחם הקמפוס יוקמו חניונים נוחים וזמינים.

מעונות

הקמפוס גדל ואיתו גדלה הדרישה ללימודים באוניברסיטה. עקב הביקוש הרב, יחל בחודש ספטמבר אכלוס בניין מעונות 3. בוסף, החלה בניית בנייני מעונות 4 ו- 5. הבניינים יאפשרו אכלוס 500 סטודנטים נוספים.

כבישים

לקראת סוף השנה, תחל בניית כביש 15 לנוחיות דיירי המעונות. מדובר בכביש פנימי בין בנייני המעונות לבין קמפוס. העבודות צפויות להתחיל בקרוב ויסתיימו תוך שנה.

BOT

חלק מהפרוייקטים בקמפוס ממומנים במודל BOT: Build-Operate-Transferובעברית: בנה-הפעל-העבר. מדובר בחוזה למימוןפרויקט, בו גוף פרטי מקבל זיכיון מגוף ציבורי כדי לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל מתקן ציבורי לתקופה קצובה. בתום תקופת ההסכם, נמסר המתקן לידי הגוף הציבורי. הבעלות על המתקן נמצאת בידי הגוף הציבורי אך במשך תקופת הזיכיון, מקבל המפעיל זכות לגבות תשלום ממשתמשי המתקן, בהתאם לתנאים האמורים בחוזה וזאת כדי להשיב לעצמו את ההשקעה בבניית המתקן ובאחזקתו וכן רווח. הפרויקטים הבולטים בשיטת BOT בישראל הם:כביש חוצה ישראל, מנהרות הכרמל, הרכבת הקלה בירושלים ועוד. גם בקמפוס קיימים מבנים הפועלים בשיטה זו. חלק מהפרוייקטים נבנים במתכונת BOT וכ-70% מכל פרוייקט ממומן בצורה זו.

מה הלאה?

מר אורלובסקי אלכס, מהנדס האוניברסיטה ציין כי לאוניברסיטה תכניות ל- 12 השנים הבאות. גם לאחר השלמת תכנית 2025, יש לאן להתפתח. למי שרוצה להתעדכן בתכניות הרחוקות יותר,

מוזמן להציץ בתרשים.

 

כתבו: מהנדס האוניברסיטה, אלכס אורלובסקי וענת סמקאי


alt חזור