במחקר נבדקו ילדים בני 5 והתגלה כי הם זוכרים בכ-40 אחוז טוב יותר, כשהם חוזרים על החומר בקול רם. מדובר למעשה בטכניקה פשוטה של למידה שיכולה לסייע לתלמידים רבים בלמידת אוצר מילים חדש, למשל כשלומדים שפה זרה, או כשנתקלים במילים חדשות ולא מוכרות. המחקר, מצא פער של עשרות אחוזים בין יכולת הזכירה של מילים חדשות כאשר הוגים אותן, לעומת שמיעתן מפי אחרים. "אני באופן אישי, תמיד מוצאת את עצמי 'מדקלמת' בקול את החומר שצריך ללמוד והנה, לתחושת הבטן האישית נמצאה תמיכה מחקרית חד משמעית" מספרת ד"ר איכט. 
בשונה ממחקרים רבים שבוצעו עד כה בנושא, אשר בחנו את אוכלוסיית המבוגרים, המחקר החדש נערך  לראשונה על ילדים צעירים (בני 5), אשר רוכשים אוצר מילים חדש בקצב מהיר. היות וילדים בגיל זה עדיין אינם קוראים, נעשה שימוש בתמונות של מילים.


לצפייה - דר' יניב ממה מתארח בתוכנית של עדן ועודד

alt חזור