ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב, המוכרת בקמפוס המרכז האוניברסיטאי בשמה המקוצר - יוכי - הגיעה לכאן בשנת 2003 בכדי להעביר קורס מתקדם במיקרוביולוגיה להנדסאים,  בתקופה שבה שקדה על עבודת הבתר-דוקטורט שלה בפקולטה למזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית. בהמשך, הקימה את המחלקה לכימיה תרופתית, ומזה כארבע שנים היא עומדת בראש המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה. המרכז מכשיר לתואר הנדסאי ב- 14 מחלקות לימוד, ארבע מהן נפתחו בשנים האחרונות - קולנוע וטלוויזיה, עיצוב תעשייתי - בתחום העיצוב והמדיה; הנדסת סביבה, טכנולוגיות מים - בתחום ההנדסה והטכנולוגיה. מאז נכנסה לתפקיד גדל מספר הלומדים במרכז בכ- 40%, והפך למוסד הגדול בישראל המכשיר לתואר הנדסאי, ובו למעלה מ- 1000 סטודנטים בשנה.

חושבים תעסוקה

על-פי תפיסת עולמה, יש להכשיר את הסטודנטים למקצוענים ומיומנים, בכדי שיהיו לאנשי מפתח בתחומם - מובילים, מפתחים, יזמים. תפיסה זו הובילה את  ד"ר פנחסי-אדיב להפוך את הבית ספר המלמד, למרכז דינאמי חדשני ותוסס בראי התעשייה. כך גם שונה שם המוסד מבית ספר להנדסאים ל"המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה". זאת גם הסיבה שראשי המחלקות והמרצים הבאים בשעריו הם אנשי עשייה, בעלי עסקים פרטיים או בעלי שם דבר בתחומם, המתמחים בנישות תפעוליות ייחודיות והמעודכנים ביותר על הנעשה בתחומם. במסגרת הלימודים, נחשפים הסטודנטים לעולם התעשייה, אם על-ידי יציאה לסיורים, ימי עיון וכנסים מקצועיים, ואם באמצעות מפגש בלתי אמצעי במתקני ההוראה עם אנשי מעש מובילים.

הנהלת המרכז לא מסתפקת בהכשרת הלומדים, אלא גם שואפת לאתר עבורם מקומות עבודה ראויים, בסיוע מרכז ההשמה. דרך נוספת להעצמת התלמידים והכנתם לשוק התעסוקה היא באמצעות העשרת ידיעותיהם במסגרת קורסי השלמה המתקיימים ביחידה ללימודי תעודה והשתלמויות, הפועלת בקרב סטודנטים ובוגרים, ופתוחה גם לקהל הרחב. בנוסף, מתנהלים פרויקטים לימודיים-חיצוניים לתואר הנדסאי בבסיסי צה"ל, בשיתוף מחלקת הפרויקטים.

השכנים טובים בעיני

ד"ר פנחסי-אדיב: "המטרה שהצבתי לעצמי ולצוותי הוא למצב את עצמנו כגוף המוביל אנשים להצלחה ולהשמה בתהליך למידה פרודוקטיבי ומואץ. אני סבורה כי הסמיכות לאקדמיה מעלה את קרנו של המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה, שכן פרט לשימוש במתקני הקמפוס האוניברסיטאי, פתוחה בפני הסטודנטים האפשרות לשלב את לימודיהם לתואר אקדמי, ולצד יכולותיהם המקצועיות בתחומים ההנדסיים והעיצוביים, הם יכולים למקסם את יכולותיהם הניהוליות. לדוגמה, הנדסאי בניין המשלב לימודים לתואר ראשון בכלכלה-מנהל עסקים, יכול להיות למנהל פרויקטים מוצלח ביותר בתחום הבנייה, שכן תהיה בידיו המיומנות המקצועית, לצד הידע הניהולי-כלכלי הנדרש להובלת פרויקט, תוך עמידה במסגרת תקציבית ויעדי זמן".

לומדים - ועושים

לצד עבודת ההכשרה השוטפת, מיסדה ד"ר פנחסי-אדיב כנס שנתי בעל אוריינטציה תעשייתית מובהקת, החובק את כלל המערכות - העיצובית וההנדסית. ד"ר פנחסי-אדיב גאה לספר כי בוגריה פזורים בחברות מובילות בתחומן - הנדסאי בניין ואדריכלות ב"אפריקה ישראל", הנדסאי ביוטכנולוגיה וכימיה תרופתית ב"טבע", מהנדסים במנהלת המים הלאומית, אנשי קולנוע בהפקות מוקרנות, ומעצבים גראפיים במשרדי עיצוב מובילים ובעיתונות הארצית. בין בוגריה גם ניתן למצוא כאלה שהתאהבו בספסל הלימודים, והמשיכו בתחומם לתואר ראשון, שני ואף יותר מכך.

יחסי עבודה-משפחה

פרט לעשייה המרובה, זכתה ד"ר פנחסי-אדיב לחלוק את מקום עבודתה עם שני אחיה: הבכור - פרופ' יוסף פנחסי, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה המכהן כדיקן הפקולטה להנדסה במרכז האוניברסיטאי, וד"ר גדי פנחסי, מהנדס מכונות בהכשרתו וחבר סגל בכיר במחלקה להנדסת כימיה וביוטכנולוגיה, העוסק בתחום מכניקת זרימה ומעבר חום. בסיוע שלהם עובדת יוכי למקסום יכולותיהם של הסטודנטים במסלולי הלימוד השונים ושילובם בפרויקטים אקדמיים, לטובת כלל הצדדים.

לאתר המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה לחץ/י כאן.

4
ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב

 

חזור

עדכון אחרון (ראשון, 05 ספטמבר 2010 15:20)