׳¦׳׳˜

הידעת? הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני

הדפדפן שהינך גולש ממנו אינו עדכני ויתכן שהאתר אינו יעבוד בצורה טובה. הדפדפנים הנתמכים באתר הם:

לחץ על האיקונים למעבר לדף ההורדה של הדפדפן

סגירת חלונית אל תציג בשנית

בסגירת החלונית תועבר/י לאתר מותאם לדפדפן ויתכן כי חלק מהאתר לא יעבוד בצורה מיטבית

מדור תמיכה רב תחומי לקידום ולהעצמת הסטודנט

הדפסה דוא

כל מה שרצית לדעת על מדור תמיכה לקידום ולהעצמת הסטודנט
שאלות נפוצות (יש ללחוץ על השאלה בכדי לקבל תשובה)

 

 

 

מהו מדור תמיכה רב תחומי לקידום ולהעצמת הסטודנט?

מדור התמיכה, הפועל במרכז השירות לסטודנט, נותן תמיכה, סיוע, מענה וליווי לסטודנטים עם מוגבלות, בכללם סטודנטים עם לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז, ומוגבלות פיזית, חושית, נפשית או קוגניטיבית, מתוך שאיפה וחזון להגדיל את מספר הלומדים מתוך אוכלוסיות אלו המשולבים בקמפוס, לייצר עבורם שוויון הזדמנויות ולאפשר שילובם באקדמיה ובחברה הישראלית.

אנו פועלים למען הנגשת הסביבה, השירות והלמידה, ולמען שילוב חברתי והגברת סיכויי ההצלחה בלימודים, תוך הקנייה של שירותי תמיכה חדשניים, מגוונים ומותאמים וכן הקנייה של כלים ומיומנויות להתמודדות עצמאית. אנו שואפים כי סטודנטים עם מוגבלות יכירו במדור התמיכה ככתובת המספקת מענה לצרכיהם, וכי יחוו הצלחות לימודיות, יחס סובלני ומכבד ותחושות מסוגלות, עצמאות, שייכות ושילוב חברתי. 

 

המדור הוקם בשיתוף פעולה עם עמותת "לשם" ופועל בחסות:

bituachLeumi המוסד לביטוח לאומי - האגף לפיתוח שירותים (קרנות) - הקרן לפיתוח שירותים לנכים - הקרן למפעלים מיוחדים.

 

אילו שרותים ניתנים לסטודנטים עם לקויות למידה / הפרעות קשב וריכוז / מוגבלויות פיזיות / מוגבלויות נפשיות?

המדור מציע סל שירותים רחב הכולל: ליווי צמוד של הסטודנטים ע"י רכזי המדור, קשר עם עובדי שיקום, היבחנות בתנאים מותאמים, סדנאות בנושאים שונים (מיומנויות למידה, התמודדות עם לחץ וחרדה, היכרות עם כלים טכנולוגיים לאוכלוסיות ספציפיות, כישורי חיים וסדנאות חווייתיות), קורסי אנגלית ייחודיים לרמת פטור אקדמי, חונכות לימודית, שיעורי עזר והוראה מתקנת, הנחיה בכתיבת עבודות, יעוץ פסיכולוגי, הנגשת כיתות הלימוד והקמפוס, הענקת כרטיסי צילום, הדרכה והשאלת טכנולוגיה מסייעת.

 

התחייבות לשמירת סודיות

מרכז שירות לסטודנט יפעל לשמירת סודיות פרטיהם האישיים של הסטודנטים הפונים לקבלת שירות, ועל חשאיות השירותים האישיים בקמפוס ובקהילה.

 

כיצד ומתי ניתן ליצור איתכם קשר?

הדרך היעילה ביותר הינה באמצעות מערכת הפניות (ariel.ac.il/projects/Tzmm), המאפשרת מעקב אחר הטיפול בפנייתך.
ניתן לפנות אלינו גם באמצעות דואר אלקטרוני (MerkazTmicha@ariel.ac.il), או באמצעות הטלפונים הבאים:

רכזת סטודנטים וקורסי אנגלית ייחודיים - רות רוזן 03-9066219 או 074-7296219
רכזת נגישות - רחל שחם 03-9076588 או 074-7296588
רכזת לקויות למידה - בת חן גוט 03-9066633 או 074-7296633
רכזת אוכלוסיות ייחודיות - חן קרקובר 03-9066660 או 074-7296660
רכזת אוכלוסיות ייחודיות - שחגית בר און 03-9758962 או 074-7808962
רכז טכנולוגיה מסייעת - יצחק שליסל 03-9758933 או 074-7808933
ראש מדור תמיכה - הילה רייזמן חליפקס 03-9066673 או 074-7296673

משרדי מדור התמיכה ממוקמים בקמפוס העליון, חדר 7.3.13 (בניין 7, קומה 3, דלת מס' 13, מול המעלית). 

היבחנות בתנאים מותאמים

קשה לי בלימודים! האם יש לי לקות למידה?

לקות למידה נבדקת באמצעות אבחון דידקטי מקיף. טרם פנייתך לביצוע אבחון, מומלץ לפנות למדור תמיכה לצורך מילוי שאלון טרום אבחוני (swap), הבודק מספר תחומים: קריאה, כתיבה, חשבון, אנגלית, קשב וזיכרון, מיומנויות למידה ודימוי עצמי. מטרת השאלון למפות את הקשיים, לאתר כוחות וכשלים במאפייני הלמידה, ולהבהיר את הצורך באבחון - אם קיים. לאחר מילוי השאלון, תוזמן לשיחה עם רכזת תחום לקויות למידה, בה יומלצו דרכי הטיפול. הבדיקה אינה כרוכה בתשלום.

 

מה ואיך עלי להגיש כדי שאקבל התאמות?

יש להגיש את המסמכים הבאים באמצעות טופס מקוון (הקש כאן לפתיחת הטופס המקוון):

 

hatamot

לבדיקת זכאות על רקע לקות למידה / הפרעת קשב וריכוז:

  • צילום של אבחון דידקטי תקף. חובה לשלוח את האבחון כולו, מלא וחתום.
  • שימו לב - סטודנט אשר קשייו נובעים מהפרעת קשב וריכוז נדרש להגיש, בנוסף לאבחון הדידקטי, גם אבחון קשב ממוחשב וחו"ד נוירולוג/ פסיכיאטר. אבחון דידקטי בודק את תפקודי הלמידה, ואבחון קשב לא בודק זאת. על כן, חובה לצרף אבחון דידקטי עדכני בנוסף לאבחון קשב. ללא הגשה של אבחון דידקטי אין אפשרות לדון בתיק.
  • צילום תעודת בגרות.
  • צילום אישור מהתיכון על הבחנות בבגרויות עם התאמות (במידה והיו).
  • אישור על הבחנות בפסיכומטרי עם התאמות (במידה והיו).
  • גיליון ציונים (סטודנטים אשר למדו לפחות סמסטר אחד באוניברסיטה).
  • צילום של אבחונים קודמים (אבחונים דידקטיים / פסיכו דידקטיים / אבחוני קשב / מסמכים רפואיים רלוונטיים).

 

לבדיקת זכאות על רקע רפואי:

  • צילום חוות דעת עדכנית (עד 3 חודשים) מרופא מומחה (לא רופא משפחה).
  • במצבי חירום רפואיים (שבירת יד וכיוב') יש להגיש בהקדם האפשרי מסמך רפואי מחדר מיון / מרופא מומחה.

 

לבדיקת זכאות לעולים חדשים:

  • צילום תעודת עולה (בת 10 שנים לכל היותר).

מהו אבחון תקף?

אבחון דידקטי:

1. מתקבלים אבחונים אשר בוצעו במכון האבחון באוניברסיטת אריאל, או במכוני האבחון של מת"ל (מכונים המוכרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה). אבחונים ממקורות אחרים נבחנים, והמלצותיהם מתקבלות במידה והאבחון נערך בצורה מקצועית ועונה על כל התנאים המוזכרים בסעיפים הבאים: 

2. האבחון כולל הערכת מצבו הקוגניטיבי של הסטודנט בתחומי הלמידה והמנגנונים העומדים בבסיסם: קריאה, כתיבה, שפה, קשב, זיכרון, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, אנגלית וחשבון.

3. על המאבחן לעשות שימוש בכלים תקפים ומתוקננים, להציג ציוני גלם ומדדים בהשוואה לנורמה, ולנמק את מסקנותיו והמלצותיו.

4. אבחון שנערך כאשר הנבחן היה מעל גיל 20 תקף עד לסיום הלימודים; אבחון שנערך כאשר הנבחן היה מעל גיל 16 (אך מתחת לגיל 20) תקף למשך שבע (7) שנים; אבחון שנערך כאשר הנבחן היה מתחת לגיל 16 תקף למשך חמש (5) שנים.

 

אבחון קשב:

1. אבחון שנערך ע"י נוירולוג או פסיכיאטר, הכולל חוות דעת מפורטת ומנומקת, וכן אבחנה לגבי קיומה של הפרעת קשב וריכוז, בהתבסס על הקריטריונים המופיעים ב- DSM-V, ועל מבדק ממוחשב של תפקודי הקשב, כגון מת"ל, MOXO, TOVA, BRC.

2. אבחון קשב תקף למשך חמש (5) שנים.

3. לא ניתן להגיש רק אבחון קשב ללא אבחון דידקטי.

 

כיצד נרשמים לאבחון באוניברסיטת אריאל בשומרון?

באוניברסיטת אריאל בשומרון פועל מכון אבחון המבצע אבחונים דידקטיים מקיפים. לביצוע אבחון יש לפנות למרכז שירות לסטודנט, לצורך תיאום וקביעת מועד (טלפון: 03-9076577).

 

הגשתי מסמכים, איך ומתי אקבל תשובה?

וועדת ההתאמות בוחנת את המסמכים ומתאימה את  דרכי ההיבחנות, בהתאם לקשיים. משך התהליך הוא עד 45 ימי עבודה. תשובה שלילית נשלחת לסטודנט במכתב ותשובה חיוביות באמצעות מסרון.

 

אושרו לי התאמות לבחינות, מה לעשות כעת?

1. ההתאמות שוועדת ההתאמות אשרה לך, מופיעות במידע האישי > אפשרויות נוספות > אישורים > אישור הבחנות בתנאים מותאמים. עליך להדפיס אישור זה ולהציגו בפני המשגיח.

 

2. אם אושרו לך אחת או יותר מההתאמות החריגות הבאות (הדורשות היערכות מוקדמת של אגף הבחינות): הבחנות על גבי שולחן, הבחנות על גבי כיסא, הבחנות על גבי טמ"ס, שכתוב בעברית, שעתוק בעברית, הקראה בעברית על ידי בוחן ניטרלי, הבחנות בעזרת תוכנת הקראה באנגלית, כתיבת הבחינה במחשב, הבחנות בחדר נפרד/ כיתת קשב וריכוז,  הפסקה בת 5 דקות במבחן ארוך עד 1 לשעה, יציאה לשירותים, שינוי גרפי של שאלון הבחינה, הגדלת שאלון, בחינה על גבי דף צבעוני, הקראה אנושית באנגלית, הקראה פרטנית בעברית-

 

יש לבצע עבורן מימוש התאמות:

 

א. להיכנס למידע אישי ← לוח בחינות.

ב. ללחוץ על האייקון הירוק, הנראה כך: Mimush Zrachim

 

ג. בחלון שנפתח, לסמן √ בעמודה "נדרש" עבור כל התאמה מבוקשת.

 

ד. ללחוץ על "אישור".

ה. לאחר ביצוע מימוש, יופיע אייקון אדום (הנראה כך: Mimush Zrachim Cancel) ליד האייקון הירוק. 

    במקרה של היעדרות מבחינה, יש לבטל התאמות שמומשו עבורה, עד 5 ימים טרם הבחינה, באמצעות האייקון האדום.

    סטודנט אשר ייעדר מבחינה מבלי לבטל התאמות שמומשו, יחויב בדמי טיפול.

 

ו. יש לבדוק שההתאמות נקלטו כראוי ולהדפיס אישור לביצוע מימוש: מידע אישי > אפשרויות נוספות > אישורים > אישור ביצוע מימוש התאמות. 

  ללא אסמכתא מודפסת, לא נוכל לטפל בפניות עתידיות בנוגע להתאמות שמומשו או בוטלו.

 

ז. יש לבצע פעולות אלו עבור כל בוחן, כל בחינה וכל מועד, של אמצע ושל סוף סמסטר, כולל מועדי ב' ומועדים נוספים/ מיוחדים.

 

ח. יש להקפיד לבצע מימוש לכל בחינה בקורס אליו נרשמתם. אם הנכם רשומים לקורס והבחינה בקורס זה לא הופיעה באפשרויות למימוש, יש ליידע את מדור התמיכה עד תום תקופת המימוש.

 

ט. יש לבצע מימוש עד התאריך האחרון המוגדר בטבלה בהמשך, גם אם במעבר עכבר על- גבי האייקונים מופיע תאריך אחר. 

 

3. אם באישור ההתאמות מופיעות התאמות נוספות (אשר אינן מופיעות ברשימה לעיל) הן יינתנו לך באופן אוטומטי.

 

4. לנוחותך, צירפנו מדריך מקוון. על מנת להיעזר בו, יש ללחוץ במידע האישי בפינה הימנית התחתונה על הלשונית: walkme1

 

ובתפריט שיפתח, ללחוץ על "כיצד אקבל בבחינות את ההקלות המגיעות לי?". התפריט נראה כך:


walkme2

 

עד מתי ניתן להגיש מסמכים ולממש התאמות?

שימו לב! תמה תקופת אישור התאמות לסמסטר א' תשע"ז.

סטודנטים אשר יגישו בקשות להתאמות כעת, מכל סיבה שהיא (איחור בהגשה, השלמת מסמכים, ערעור, מחלה פתאומית וכו'),

יעשה מאמץ לטפל (ע"פ סדר ההגשה) למועדי ב' של סמסטר א' תשע"ז. יתכן שבקשות מאוחרות יטופלו לסמסטר ב' תשע"ז.

 

שנה"ל תשע"ז
סמסטר / מכינה מועד פתיחה תאריך אחרון להגשת אבחונים חיצוניים תאריך אחרון להגשת אבחונים פנימיים תאריך אחרון למימוש ולהקלדת התאמות הערות
סמסטר א' אקדמי 30/10/2016 06/11/2016 01/12/2016 08/12/2016  
סמסטר א' הנדסאים 06/11/2016 13/11/2016 להגשה למה"ט - 13/11/2016 למבחנים פנימיים- 01/12/2016 08/12/2016  
טרימסטר א' פרמדיקים 01/09/2016 08/09/2016 18/09/2016 25/09/2016 מאחרים יוכלו להגיש לפי מועדי הנדסאים, בהתאם לסמסטר שיוגש 
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע סמסטריאלית עז09 18/09/2016 25/09/2016 01/12/2016 08/12/2016  
קדם אקדמית מדה"ח עז10 02/11/2016 09/11/2016 01/12/2016 08/12/2016  
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע עז10 (4 יח"ל) 30/10/2016 06/11/2016 01/12/2016 08/12/2016  
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע שנתית עז11  14/11/2016 21/11/2016     לפי מועדי אקדמי, בהתאם לסמסטר שיוגש
מכינה אוניברסיטאית הנדסה 20/11/2016 27/11/2016     לפי מועדי אקדמי, בהתאם לסמסטר שיוגש
מכינה אוניברסיטאית מדה"ח 20/11/2016 27/11/2016     לפי מועדי אקדמי, בהתאם לסמסטר שיוגש
סמסטר ב' אקדמי 14/03/2017 21/03/2017 03/05/2017 10/05/2017  
סמסטר ב' הנדסאים 05/03/2017 13/03/2017 להגשה למה"ט - 20/03/2017 למבחנים פנימיים- 03/05/2017 10/05/2017  
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע סמסטיאלית עז03 05/03/2017 13/03/2017 03/05/2017 10/05/2017  
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע עז03 19/03/2017 26/03/2017 03/05/2017 10/05/2017  
סמסטר קיץ אקדמי 24/07/2017 30/07/2017 06/08/2017 13/08/2017  
סמסטר קיץ הנדסאים 23/07/2017 30/07/2017 06/08/2017 13/08/2017  
קדם אקדמית הנדסה ומדעי הטבע עז05 04/05/2017 11/05/2017 06/08/2017 13/08/2017  
קדם אקדמית מדה"ח עז06 05/06/2017 12/06/2017 06/08/2017 13/08/2017  
מכינה אוניברסיטאית הנדסה 04/05/2017 11/05/2017     לפי מועדי אקדמי, בהתאם לסמסטר שיוגש
מכינה אוניברסיטאית מדה"ח 04/05/2017 11/05/2017     לפי מועדי אקדמי, בהתאם לסמסטר שיוגש
מכינות השלמה ורענון קיץ 16/07/2017 23/07/2017 06/08/2017 13/08/2017  

 

 

לא קיבלתי התאמה שנחוצה לי, מה לעשות?

לקויות למידה/ הפרעת קשב וריכוז: ניתן להגיש ערעור באמצעות טופס מקוון (הקש כאן לפתיחת הטופס המקוון).

ועדת הערעורים מתכנסת שלוש פעמים בשנה. הועדה דנה בהמלצות האבחון ובמידע חדש (אם נמסר) ומחליטה על התאמת דרכי הבחינות. 

משך התהליך הוא כ- 45 ימי עבודה. תשובה חיובית ניתנת דרך המידע האישי והודעת טקסט לטלפון הנייד. תשובה שלילית ניתנת בדואר הרגיל ובדואר האלקטרוני.

 

סיבות רפואיות: החלטת הועדה הרפואית היא סופית. אם חלו החמרה או שינוי במצב הרפואי, ניתן להגיש מסמכים רפואיים נוספים, בצרוף מכתב פנייה.

 

לא הגשתי מסמכים / לא ממשתי התאמות בזמן. מה ניתן לעשות?

מועדי הגשת המסמכים לבדיקת הזכאות להתאמות ומועדי הליך מימוש ההתאמות מפורסמים בתחילת כל שנת לימודים ומופיעים גם באישורי ההתאמות האישיים במערכת המידע האישי. מדור התמיכה עושה מאמצים רבים לפרסם מידע בנושא גם באופן ישיר באמצעות שליחת מיילים ישירים לכתובות הדוא"ל של הסטודנטים, על מנת לתזכר על ביצוע התהליכים ומועדם.

מסמכים שלא יוגשו במועד / מימוש התאמות שלא יבוצע במועדים המוגדרים, ימנעו מהסטודנט היבחנות בתנאים מותאמים במהלך אותו הסמסטר ויועברו לדיון לועדת ההתאמות שתתקיים בסמסטר העוקב. אי לכך, יש להקפיד על ביצוע הההליכים במועד המוגדר.

 לצערנו, לא נוכל לתת מענה לאחר המועדים הנקובים.

נגישות

מה מצב נגישות המבנים בקמפוס?

בקיץ 2011 נערך בקמפוס סקר נגישות. בימים אלה מתבצע סקר נגישות חוזר, לצורך בקרה על התקדמות הטיפול בממצאי הסקר הקודם, ואיתור צרכים נוספים. להלן נתוני נגישות המבנים בקמפוס (ע"פ ממצאי סקר נגישות 2011):

קמפוס

בנין

חניית נכים

מעלית

שירותי נכים

מערכת שמע

עליון

1

Χ

Χ

Χ

עליון

קפיטריה (בנין 1)

נגישה

עליון

2

Χ

Χ

Χ

עליון

3

Χ

בקומה 1 בלבד

Χ

עליון

קפיטריה עדן (בנין 3)

נגישה

עליון

4

Χ

Χ

Χ

עליון

5

Χ

Χ

Χ

עליון

קפיטריה (לפני בנין 5)

נגישה

עליון

6

Χ

Χ

עליון

7

Χ

עליון

8

מעלית בבניה

Χ

Χ

עליון

9

Χ

עליון

10

מעלית בבניה

Χ

Χ

עליון

11

Χ

Χ

עליון

12

Χ

Χ

Χ

עליון

21

Χ

Χ

עליון

ספריה

(מלבד קומה 3 הכוללת מדרגה פנימית)

Χ

Χ

תחתון

בנין השער

סמוך לבנין ראאב

Χ

תחתון

51 בנין בנטל

סמוך לבנין ראאב

נגיש דרך מעלית בבניין השער

Χ

תחתון

52 בנין ראאב

Χ

תחתון

קפיטריה (בנין ראאב)

נגישה

תחתון

53 בנין יוברט

סמוך לבנין ראאב

נגיש דרך מעלית בבניין השער

Χ

Χ

תחתון

54 בנין הנדסאים

סמוך לבנין ראאב

Χ

√ (מס' כיתה?)

תחתון

55 בנין ארכיטקטורה

סמוך לבנין ראאב

Χ

שירותים רחבים, אך לא מותאמים

Χ

תחתון

קפיטריה קרנף (בנין 55)

נגישה

מעונות

101

22 דירות סטודיו עם שירותים מותאמים

 

מעונות

102

8 דירות סטודיו עם שירותים מותאמים

 

מעונות

103

?

Χ

 

  

למי ניתן לפנות בענייני נגישות בכיתות ובקמפוס?

אם אתם זקוקים להתאמת נגישות, או שאיתרתם ליקויי נגישות בשטח הקמפוס, בשטח המעונות, בכיתות הלימוד או במשרדי האוניברסיטה, אנא דווחו לרכזת הנגישות באמצעות מערכת הפניות.

לצורך שיבוץ בכיתה נגישה, יש לפנות לרכזת הנגישות במדור התמיכה, טרם תחילת השנה / הסמסטר, על מנת לנסות ולהעביר את השיעור מבעוד מועד לכיתה נגישה.

 

 

למי ניתן לפנות בענייני נגישות השירות?

בכל צורך ושאלה ניתן לפנות לצוות מדור התמיכה.

בנוסף, ניתן לפנות למדור בקרת האיכות והשירות, הנותן מענה לשיפור השירות וטיפול בבעיות מקבלי השירות.

 

ניתן לבקש את ההנגשות הבאות, באמצעות פניה לרכזת הנגישות, עד 3 שבועות מראש:

* מסירת מידע באופנים מונגשים, בהתאם לצרכי האדם וסוג המידע המבוקש.

* סיוע במילוי טפסים.

* סיור היכרות במוסד, לצורך התמצאות.

* הסתייעות במלווה או בחיית שירות (אין צורך בתיאום מראש).

* מתן שירות ללא המתנה בתור לאדם עם מוגבלות שכלית או נפשית (בכפוף להצגת תעודת נכה, אין צורך בתיאום מראש).

 

מי זכאי לחניה בתחומי הקמפוס?

סטודנט בעל תו נכה זכאי אוטומטית לכניסה עם רכב ולחנייה בתחומי הקמפוס.

סטודנט עם מוגבלות פיזית, שאינו בעל תו נכה, יכול להגיש בקשה למחלקת הבטחון, באמצעות מערכת הפניות.

מי זכאי לישיבה בקדמת הכיתה?

סטודנטים עם מוגבלות עשויים להתקשות בגישה למקומות הישיבה באחורי הכיתה, או בהאזנה ובמעקב אחר המתרחש בשיעור, ולכן שמור להם מקום ישיבה בקדמת הכיתה. 

סטודנטים עם מוגבלות, הנושאים תעודת נכה או כרטיס נגישות מטעם מרכז השירות לסטודנט, הינם בעלי עדיפות בישיבה במקומות המסומנים באמצעות מדבקה כשמורים. 

מדור התמיכה מאתר סטודנטים הזכאים לישיבה בקדמת הכיתה, על- סמך המסמכים המוגשים לועדת ההתאמות, ומציידם בכרטיס נגישות.

אנו סמוכים ובטוחים כי חשיבות הנגישות לסטודנטים עם מוגבלות הינה ברורה ומובנת לסגל האוניברסיטה ולסטודנטים, ומאמינים כי יבחרו לכבד את צרכיהם ולסייע להם ככל העולה בידם. לידיעתכם, סטודנט אשר יסיר את המדבקה או יפגע בשלמותה, יניח כיסא לפני כיסא שמור באופן המסתיר לסטודנט היושב במקום שמור, ו/או יסרב לפנות מקום שמור לבקשת סטודנט זכאי, יעמוד בפני ועדת המשמעת באוניברסיטה. 


מי זכאי להתגורר בדירת יחיד (סטודיו)?

מגורים בדירת יחיד מאושרים בהתאם לקריטריונים רפואיים.

יש להגיש בקשה על- גבי טופס בקשה לועדת חריגים למגורים במעונות, לרכזת הנגישות במדור התמיכה, בצירוף מסמכים רפואיים מרופא מומחה.

ועדת הסטודיו מתכנסת במהלך השנה מעת לעת וקובעת את תנאי הזכאות. הסטודנט יקבל מכתב תשובה על פנייתו.

 

מי זכאי לכרטיס צילום?

סטודנטים המתמודדים עם קשיים חמורים בכתיבה, על רקע לקות למידה חמורה, לקות ראיה, לקות שמיעה או מוגבלות פיזית, זכאים לכרטיס צילום. 

הזכאות לכרטיס צילום נקבעת ע"י ועדת ההתאמות, בהתאם לתיעוד באבחונים ובמסמכים רפואיים שהוגשו ע"י הסטודנט. ההתאמות שוועדת ההתאמות אשרה מופיעות במידע האישי > אפשרויות נוספות > אישורים > אישור הבחנות בתנאים מותאמים. מס' הצילומים נקבע בהתאם למערכת השעות של הסטודנט הזכאי.

על מנת לממש זכאות לכרטיס צילום, יש לפתוח פניה באמצעות מערכת הפניות (מרכז שירות לסטודנט> תמיכה לימודית/ מרכז תמיכה> אחר), בצירוף מס' כרטיס סטודנט (ניתן לבדוק את מס' כרטיס הסטודנט בכל אחת מעמדות הטענת כרטיסי צילום, המס' יופיע על הצג), צילום אישור התאמות וצילום מערכת שעות עדכנית.

 

חוקים ותקנות

סדנאות וסיוע לימודי ורגשי

אילו שירותי סיוע לימודי ניתנים לסטודנטים?

מדור התמיכה מציע סל שירותים רחב המיועד לסטודנטים עם לקויות למידה / מוגבלויות שונות. 

שירותי התמיכה הלימודית המוצעים לסטודנטים הם: סדנת מיומנויות למידה במקצועות העיוניים, סדנת מיומנויות למידה במקצועות הריאליים, סדנה להתמודדות עם לחץ וחרדת בחינות, חונכות לימודית, מרתונים לקראת בחינות, שיעורי הוראה מתקנת במקצועות ריאליים והומאניים, הנחייה בכתיבת עבודות סמינריון ושיעורי תגבור באנגלית.

 

כיצד ניתן לקבל שיעורי עזר - הוראה מתקנת וסיוע בכתיבת עבודות סמינריון?

שיעורי הוראה מתקנת הינם שיעורים המתבצעים באופן פרטני על ידי מורים המומחים בתחומם, תוך כדי הקניית כלים ללמידה יעילה.

השיעורים ניתנים בתחום ההומאני, בתחום הריאלי, בתחום האנגלית, וכן הנחייה בכתיבת עבודות סמינריון.

סטודנט המעוניין להיעזר בשירות זה יפנה לשיחה עם רכזת לקויות למידה במדור התמיכה לבירור הצרכים ויופנה לשירות המתאים.

 

כיצד ניתן לקבל חונכות לימודית?

 חונכות לימודית הינה חונכות המתבצעת ע"י סטודנטים משנים מתקדמות, בעלי הישגים אקדמיים ראויים במקצוע בו נדרש הסיוע.

החונכות מיועדת לסטודנטים לקויי למידה, לסטודנטים עם מוגבלות, ולכלל הסטודנטים החווים קושי לימודי.

סטודנט המועניין להיעזר בשירות זה יפנה למדור מעורבות חברתית בבניין 7 בקומה 1. 

 

כיצד ניתן להשתתף במרתונים לקראת בחינות?

מדור מעורבות חברתית מקיים מרתונים לימודיים בנושאים ספציפיים בתום כל סמסטר ולפני מועד הבחינה, בעלות סמלית בלבד.

סטודנט המעוניין להיעזר בשירות זה יפנה למדור מעורבות חברתית בבניין 7 בקומה 1.

 

כיצד ניתן לקבל יעוץ וטיפול פסיכולוגי?

סטודנטים החווים משבר, מצוקה נפשית, קשיים אישיים / חברתיים / משפחתיים, קשיים בלימודים / בעבודה, הפרעות אכילה, התמכרויות, ובעיות אחרות, מוזמנים לפנות למדור ייעוץ וטיפול פסיכולוגי, המעמיד לרשות אוכלוסיית הקמפוס שירותים פסיכולוגיים פרטניים ודיסקרטיים. סביבת הטיפול מגינה, בטוחה, סודית ותומכת. הטיפול מתבצע ע"י פסיכולוג קליני מומחה, המוסמך לטפל ולייעץ בבעיות נפשיות ורגשיות. 

 

אילו סדנאות מתקיימות?

  * ההשתתפות בסדנאות כרוכה בתשלום. המחיר המצוין נכון לסמסטר ב' תשע"ז בלבד.

 

shomer sadna2017

 

   shomer sadnaktiva

  * ההשתתפות בסדנאות כרוכה בתשלום. המחיר המצוין נכון לסמסטר ב' תשע"ז.

 

קורסים ייחודיים באנגלית

מהו קורס ייחודי באנגלית?

קורס לרמת פטור אקדמי (לא לתלמידי המכינות ולא לתלמידי ביה"ס להנדסאים) באנגלית, המותאם לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים. הקורס מתאפיין ביחס אישי, אשר בא לידי ביטוי במס' סטודנטים מצומצם בכיתה, וכן תרגול. בשיעורים ובבחינות נעשה שימוש בתכנת הקראה (יש להצטייד באוזניות). שאלוני הבחינות מותאמים, כך שהשאלות מופיעות בהקשר לפסקה הרלוונטית.

 

 

אילו סטודנטים זכאים להירשם לקורס?

* סטודנטים אשר ועדת ההתאמות אישרה להם השתתפות בקורס זה או הבחנות בעזרת תכנת הקראה באנגלית.

* סטודנטים עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז, המלווה בקושי משמעותי ברכישת האנגלית.

* סטודנטים שנכשלו בשני מועדי בחינות סופיות של קורס רגיל.

* סטודנטים עבורם האנגלית הינה שפה שלישית (בני העדה האתיופית, בני המגזר הערבי, עולים ממדינות שאינן דוברות אנגלית).

* סטודנטים בני 40 ומעלה.

* סטודנטים עם לקות שמיעה/ לקות ראיה/ לקות הרצף האוטיסטי.

* סטודנטים עם מוגבלות פיזית או נפשית המקשה על השתלבות בקורס אנגלית רגיל.

* לרמת מתקדמים ב' יוכלו להירשם רק סטודנטים שלמדו בקורס הייחודי ברמות קודמות.

 

כל אלה רשאים להגיש בקשה להשתבץ בקורס זה. השיבוץ בפועל יבוצע על פי שיקול מדור תמיכה.

 

מהן דרישות הקורס?

  • נוכחות: מותרת עד 20% היעדרות ללא אישור, ועד 30% היעדרות באישור. מעבר ל- 30% היעדרות לא ניתן לגשת לבחינה המסכמת.
  • הבחנות בבחנים הפנימיים
  • הכנת שיעורי בית
  • הצטיידות בחומרי לימוד ע"פ הנחיית המרצה
  • ציון בחינה מסכמת לפחות 50
  • ציון קורס לפחות 60

אי עמידה בדרישות, תשלול את הזכאות לגשת למבחן הסופי ולקבלת ציון קורס.

 

מהם מועדי הקורסים ומהי עלותם?

תעריפי הקורסים הייחודיים שונים מתעריפי קורסי אנגלית רגילים.

פרטים באתר שכר לימוד (תחת "נהלי תשלום שכר לימוד").

 

קורסי אנגלית ייחודיים - שנת הלימודים תשע"ז - סמסטר ב'
רמה מס' קורס תחילת הקורס סיום הקורס תוכן ימים שעות מרצה הערות מחיר
טרום בסיסי א' 5502300-02 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ב', ד' 17:00-20:15 הרצל פאר  

תעריפי
הקורסים
היחודיים
שונים
מתעריפי
קורסי
אנגלית
רגילים.

פרטים
במדור
תמיכה
ובמדור
שכר לימוד

תרגול ד' 15:15-16:45
טרום בסיסי ב' 5502200-01 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה א', ג' 12:30-15:00 רותי נדלר  
תרגול ג' 15:15-16:45
בסיסי 5502600-02 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ב' 09:00-13:45 רותי נדלר  
תרגול ב' 14:00-15:30
בסיסי 5502600-05 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ב', ד' 16:45-19:15 חגית דמרי  
תרגול ד' 15:00-16:30

בסיסי

5502600-07 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ה' 12:30-17:15 תמר מור  
תרגול ה' 17:30-19:00

מתקדמים א'

5502900-03 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה א' 09:00-12:15 רותי נדלר  
תרגול א' 12:30-14:00
מתקדמים א' 5502900-08 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ב' 09:00-12:15 יהודית קרנסדורף  
תרגול ב' 12:30-14:00

מתקדמים א'

5502900-09 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ג' 17:30-20:45 יהודית משה   
תרגול ג' 15:45-17:15
מתקדמים א' 5502900-10 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ה' 09:00-12:15 תמר מור   
תרגול ה' 12:30-14:00

מתקדמים א'

5502900-11 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ד' 13:00-16:15 רותי נדלר   
תרגול ד' 16:30-18:00
מתקדמים ב' 5502800-12 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ב' 13:00-16:15 חגית דמרי   
תרגול ב' 16:30-18:00
מתקדמים ב' 5502800-13 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ג' 13:00-16:15 הרצל פאר   
תרגול ג' 16:30-18:00
מתקדמים ב' 5502800-14 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ג' 09:00-12:15 רותי נדלר   
תרגול ג' 12:30-14:00
מתקדמים ב' 5502800-15 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ד' 09:00-12:15 רותי נדלר  
תרגול ד' 12:30-14:00
מתקדמים ב' 5502800-16 14/03/2017 27/06/2017 הרצאה ה' 17:30-20:45 תמר מור  
תרגול ה' 15:45-17:15  

 

כיצד נרשמים לקורס?

הרישום מתבצע דרך שרות מידע אישי > רישום לקורסים.

ע"מ שהרישום יתאפשר, על הסטודנט להיות מוכר כבעל זכאות לקורס אנגלית ייחודי במדור התמיכה (לרשימת זכאים לקורס אנגלית ייחודי לחץ כאן).

אם ברצונך להירשם לקורס אנגלית ייחודי, אך לא הוגדרה לך זכאות, אנא הגש בקשה למדור התמיכה באמצעות מערכת הפניות (מרכז שירות לסטודנט> תמיכה לימודית/ מרכז תמיכה> רישום לקורסים/ סדנאות).

מומלץ לקרוא את ההנחיות בעמ' זה טרם ההרשמה.

 

עד מתי ניתן להירשם לקורס?

ניתן להירשם, לבטל הרשמה ו/או לבצע שינויים ברישום בהתאם לתקופות הרישום והשינויים המוגדרות ע"י מחלקת הלימודים של כל סטודנט.

פתיחתו של הקורס מותנית במספר הנרשמים והרישום הינו על בסיס מקום פנוי.

מס' המשתתפים בקורס מוגבל, הקדימו להרשם ולהבטיח מקומכם.

 

אני מתקשה גם בקורס זה. האם קיים סיוע נוסף?

כן. ניתן לפנות למדור התמיכה ולבקש תגבור עם מורה להוראה מתקנת באנגלית. השירות ינתן על פי שיקול המדור וכרוך בתשלום.

 

 

תכנית שילוב לסטודנטים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה

כיצד הוקמה התכנית?

↩ יוזמה של ד"ר דורית אורטל ז"ל, סבתא לנכד עם ASD אשר עבדה באוניברסיטה ושדכה את בי"ס עמית עמל ראשל"צ, המועמדים, וגייסה תרומות להנעת התכנית
   ↩ שתי משפחות הורים אכפתיות שרצו עתיד לילדיהם, מסיימי חוק חינוך חובה בכיתת תקשורת
      ↩ מעורבות בית הספר עמית עמל בראשון לציון בו למדו התלמידים בכיתה תקשורת משלבת
         ↩ המחויבות והאחריות החברתית שהובילה את הנהלת האוניברסיטה להשיק תוכנית שילוב ייחודית זו
            ↩ השקת תוכנית השילוב הייחודית במרכז שירות לסטודנט בשיתוף עם המחלקה להפרעות בתקשורת בראשות פרופ' אסתי בן יצחק

חזון ומטרות

אוניברסיטת אריאל בשומרון הינה מוסד השואף למצוינות אקדמית מחד, ולנגישות ההשכלה הגבוהה ורב גוניות המרקם הסטודנטיאלי מאידך. מתוך חזון זה, צמחה תכנית השילוב הייחודית לסטודנטים על הרצף אוטיסטי בתפקוד גבוה. מטרת התכנית, המופעלת ע"י מרכז שירות לסטודנט, ובחסות אקדמית של המחלקה להפרעות בתקשורת, הינה מתן שוויון הזדמנויות לרכישת השכלה גבוהה, הנגשת הלימודים ושילוב חברתי, תוך הקניית כלים ומיומנויות להתמודדות עצמאית.

סל התמיכה המוצע למשתתפים

» ליווי ותמיכה צמודים של רכז התכנית

» בניית תכנית לימודים אישית 

» מגורים משותפים במעונות הסטודנטים עם חונך חברתי-תפקודי

» הוראה מתקנת על ידי צוות מורים מקצועיים

» היבחנות בתנאים מותאמים

» קשר מתמיד עם הורי המשתתפים,עובדי השיקום של ביטוח לאומי, פסיכיאטריים ומטפלים

» פלטפורמה חברתית תומכת ופעילה

» מגוון סדנאות להקניית מיומנויות חברתיות וכישורי חיים 

» ליווי ויעוץ של אנשי מקצוע: פסיכולוגית קלינית, מנחה מקצועי, פסיכולוגית תעסוקתית, עובדים סוציאליים ואנשי חינוך

» הדרכה מקצועית לחונכים

» הסברה ותיווך תוך מוסדי לסגל האקדמי והמנהלתי במטרה להעלאת מודעות 

» רכזי שטח מלווים במעונות הסטודנטים
» פעילויות גיבוש
» פרויקט התנדבות ותרומה לקהילה 

למה דווקא באוניברסיטת אריאל בשומרון?

• חסות אקדמית, שיתוף פעולה ותמיכה של המחלקה ללימוד הפרעות בתקשורת, בראשותה של פרופ' אסתי בן יצחק.
• מחויבות להצלחת הסטודנט.
• אנו מאמינים שעם תמיכה ומענה נכון יצליח הסטודנט לממש את הפוטנציאל הטמון בו. לאור זאת ניתן מענה לצרכי הסטודנט בהתאמה אישית "Tailor made".

תנאי קבלה

רמת תפקוד שתאפשר שילוב.

עמידה בתנאי קבלה אקדמיים של המחלקה בה המועמד מבקש ללמוד.

הצלחות

בוגרים משולבים בהצלחה בתעסוקה.

20% מהבוגרים ממשיכים ללימודי תארים מתקדמים, במגוון אוניברסיטאות בארץ.

36% ממשתתפי התכנית ובוגריה, הם מצטיינים אקדמית.

המשתתפים והוריהם מדווחים על: עליה בתחושת עצמאות, התפתחות והצלחה אישית, חברתית ולימודית, שיפור ניכר בתפקוד, בקיום קשרים חברתיים, תחושת ערך וביטחון עצמי.

מן העיתונות

ידיעות פתח תקוה 11/11/2015 - משתלבים באוניברסיטת אריאל למרות האוטיזם

הארץ 08/05/2009 - לראשונה בישראל אוטיסטים במסלול לימודים אקדמי במרכז האוניברסיטאי אריאל

קטעי וידאו

רז רובס - סטודנטית מצטיינת מתכנית השילוב
  דינה רות - אמא של סטודנטית מתכנית השילוב
     
כתבה בערוץ 1 על סטודנטים מתכנית השילוב

 

 

 

 

טכנולוגיה מסייעת

אילו סוגי טכנולוגיה מסייעת ניתנים לסטודנטים?

ElectronicDictionary

מילונית בבילון (המכונה גם מילונית אלקטרונית/דיגיטלית מילון אלקטרוני/דיגיטל)

 לאחר בדיקה מעמיקה של מגוון מילוני העברית-אנגלית-עברית שקיימים בשוק ולאור המלצת מרצים וסטודנטים, בחרנו ורכשנו מספר מילונים אלקטרוניים מדגם זה, מאחר והוא מכסה את אוצר המילים הגדול ביותר, ביחס למילוניות אחרות.

   
  מחשב נייד
  תוכנת הקראה באנגלית
   

 

     טמ"ס = טלוויזיה במעגל סגור, הינו אמצעי הגדלה ללקויי ראיה:

transformer

טמ"ס טרנספורמר

 דגם זה מיועד לטווח הקרוב והרחוק. הוא נייד, קל ומתקפל. הוא ניצב על גבי רגליות המקנות אפשרות להניח תחתיו מחברת, לכתוב בה ולצפות בה בהגדלה. ניתן לסובב את המצלמה לכיוון הלוח ולצפות בהגדלה בכל הנכתב בו.

הוא מתחבר למחשב ומאפשר את הצפיה על גבי הצג וכן שמירת התמונה / הסרטון המצולמים בו.

amigo

טמ"ס אמיגו 2

 דגם זה מיועד לטווח הקרוב. הוא נייד, קל ומתקפל. הוא ניצב על גבי משטח המונח על גבי הטקסט אותו רוצים לקרוא.

הוא כולל צג משלו. ניתן לצפות בו בצבעים הטבעיים / בשחור לבן / בהפרדה לצבעים.

Zoom-Ex

טמ"ס זום-אקס

 דגם זה מיועד הן ללקויי ראיה והן לעוורים. הוא נייד, קל ומתקפל.

הוא מתחבר למחשב וכולל מצלמה המעבירה למחשב את הטקסט. הטקסט מעובד ב OCR (זיהוי אותיות) והמחשב מקריא את הטקסט.

לדגם זה רכשנו מנועי דיבור בעברית ובאנגלית.

כמו כן, הוא כולל תוכנה המאפשרת לאחד את כל הצילומים לקובץ של חוברת.

  2 טמ"סים נייחים מעל"ה
   
   
   

 

אילו סטודנטים זכאים לשאול ציוד?

מילונית אלקטרונית- סטודנטים המוכרים במדור התמיכה כזכאים על רקע לקות למידה או מוגבלות.

מחשב נייד- סטודנטים המוכרים במדור התמיכה כזכאים על רקע לקות למידה או מוגבלות. תינתן עדיפות לסטודנטים הזקוקים למחשב עבור שימוש בתוכנות עיבוד תמלילים או הקראה בבחינות. 

טמ"ס- סטודנטים המוכרים במדור התמיכה כזכאים על רקע לקות ראיה.


כיצד ניתן לשאול מילונית/ מחשב/ טמ"ס?

השאלת ציוד מחייבת חתימה על טופס תקנון השאלת ציוד.

 

מילונית ניתנת להשאלה במידה וישנה פנויה וזמינה במלאי (לא ניתן להזמינה מראש).

 

מחשב נייד / טמ"ס ניתן להשאלה באמצעות בקשה לשריון הציוד דרך מערכת הפניות (ariel.ac.il/projects/Tzmm) עפ"י הכללים הבאים:

  • יש לפתוח פניה לא יאוחר משבוע לפני הבחינה.
  • אין לפתוח יותר מפניה אחת עבור אותה בקשת השאלה.
  • ניתן לפתוח פניה אחת עבור מספר בקשות השאלת ציוד לבחינות.
  • במידה והגבנו לפניתך בשאלה, אי מענה על שאלתנו ימנע השאלת הציוד.
  • עדכון או מענה לשאלה על פניה קיימת, יעשו באמצעות הכפתור "הוסף" ולא באמצעות פניה חדשה.
  • יש לציין אך ורק את תאריכי הבחינות ושעת התחלת כל בחינה, ללא פרטים אלה לא ישוריין הציוד.
  • אין להוסיף בפניה לבקשת השאלת ציוד בקשות נוספות, כגון מימוש התאמות שאינן קשורות להשאלה וכיוב'.
  • על מנת להמנע מקנס:
    אין לשריין ציוד עבור מועד שהשתתפותך בו אינה ודאית, כגון מועד ב' בטרם היה מועד א'.
    חובה לעדכן בפניה המקורית, באמצעות הכפתור "הוסף", על ביטול בקשה לשריון ציוד, במידה ולבסוף אינך מתכוון להשאילו.

כיבוי המחשב מוחק את המידע שנשמר עליו!

 

עבור השאלת מחשב עם תוכנת הקראה באנגלית:
באחריותך ליידע את המרצה להביא את המבחן בקובץ שיתאים לתוכנת ההקראה, כמו כן עליך להביא אוזניות.
הסבר על תוכנת ההקראה, ניתן למצוא בקישור:
ariel.ac.il/studentsservices/student-portal/Assistive-Technology#WordTalk

 

עבור השאלת מחשב לכתיבת תשובות במבחנים:
באחריותך ליידע את המרצה להביא דיסק און קי על מנת לשמור את התשובות בתום המבחן.

 

סטודנט אשר ינצל את המחשב הנייד שהושאל לו לצורך פגיעה בטוהר הבחינות, יעמוד בפני ועדת המשמעת.

אין להשתמש בחיבור לאינטרנט או באמצעי העתקה אישיים כלשהם (כגון דיסק- און- קי).

 

השאלת ציוד:
עבור בחינות בימי א' - ה' המתחילות עד השעה 17:00, עליך להגיע חצי שעה לפני הבחינה למדור התמיכה. לאחר 16:30 המדור יסגר!
עבור בחינות בימי ו' או בחינות המתחילות לאחר השעה 17:00, עליך להגיע חצי שעה לפני הבחינה לשיווק (הבודקה סמוך לבניין 8 - דלת מס' 8B1).

 

השבת ציוד:

מילונית - אין להשיב לשיווק אלא אך ורק למדור התמיכה.

ציוד נלווה למחשב - כגון עכבר, אוזניות וכיוב', יש להשיב אך ורק בתוך תיק הנשיאה ולא בנפרד.

בימי א' - ה' עד השעה 16:30 למדור תמיכה.
בימי ו' או לאחר השעה 16:30 לשיווק.

 

לכמה זמן ניתן לשאול?

 חובה להשיב את כל הציוד במלואו, מייד בתום הבחינה, אלא אם ניתן אישור הארכה מפורש בכתב מטעמנו.


כיצד משתמשים בתוכנת ההקראה?

WordTalk היא תוכנת חינמית המקריאה טקסט בקבצי Word. התוכנה חוסכת את הצורך לעבור כל הזמן בין תוכנת ההקראה לבין ה word מאחר והיא פועלת כתוסף בתוך ה word עצמו. בנוסף התוכנה מאפשרת סימון המילים המוקראות בזמן ההקראה, שמירת ההקראה בקובץ קול, בדיקת איות, מציאת מילים נרדפות ועוד.

 

שימו לב , WordTalk היא תוכנה שפועלת על בסיס מנועי הדיבור המותקנים במחשבכם. מערכת ההפעלה Windows 7 כוללת את מנוע הדיבור (Microsoft Anna - English (United States. גרסאות קודמות של Windows כוללות מנועי דיבור פחות מוצלחים, לכן במידה ואין ברשותכם מנוע דיבור נוסף, אנו ממליצים להתקין את WordTalk במחשב שמותקנת עליו מערכת ההפעלה Windows 7.

 

הורדת WordTalk

 

  • הכנסו לאתר WordTalk.org.uk/Download
  • גללו לתחתית העמוד
  • בחרו את מערכת ההפעלה המותקנת על מחשבכם
  • בחרו את האזור ממנו תרצו להוריד את הקובץ
  • הקלידו את שתי המילים שבציור
  • לחצו על Submit

דוגמא:

1

 

התקנת WordTalk

 

הקובץ, שאמור לרדת אוטומטית, יהיה עם האייקון הבא (שמו יהיה בהתאם למערכת ההפעלה שבחרתם):

2

 

הקליקו על הקובץ ובחלון הבא הקליקו על < Next

3

 

בחלון הבא אתם מתבקשים לסמן את I Agree לאחר שקראתם את תנאי השימוש. לאחר מכן הקליקו על < Next

4

 

בחלון הבא אתם מתבקשים לבחור באיזו תקיה אתם מעוניינים שהתוכנה תותקן ולאלו משתמשים (ניתן להשאיר את ערכי ברירת המחדל). לאחר מכן הקליקו על < Next

5

 

בחלון הבא הקליקו על < Next

6

 

לאחר שההתקנה תסתיים הקליקו על Close

7

 

בתפריט התחל בחרו ב WordTalk

8

 

לאחר שההתקנה תסתיים לחצו על Continue

9

 

לאחר מכן הקליקו על Finish

10

 

שימוש ב WordTalk

 

  • פתחו את קובץ ה word שעליו הינכם מעוניינים לבצע את ההקראה
  • ברצועת הכלים בחרו בכרטסת "תוספות"
  • הקליקו בעזרת העכבר על המקום שהינכם מעוניינים להקריא, על מנת להזיז אליו את סמן עריכת הטקסט

11

 

הסבר מקוצר על פעולות האייקונים:

 

12 מקריא מהמקום שהסמן נמצא בו

13 מקריא את הפסקה שהסמן נמצא בה

14 מקריא את המשפט שהסמן נמצא בו

15 מקריא את המשפט שהסמן נמצא בו

16 מקריא את האזור שנבחר עם העכבר

17 מבטל את ההקראה

18 הגדרות: מהירות ההקראה, עוצמת הקול, בחירת מנוע הדיבור, בחירת צבע סימון המילים הנקראות, הפעלת/ביטול קיצורי מקשים לאייקונים ואפשרויות נוספות

19 שמירת הקראה בקובץ wav או mp3

20 טעינת הגדרות WordTalk

21 בדיקת איות ומציאת מילים נרדפות

22 אודות WordTalk והוראות באנגלית

 

פתרון בעיות נפוצות

קו תחתי עבור סימון השארת מקום לכתיבת תשובה, יש ליצור באופן תקני, באמצעות האייקון 23 שבתכנת ה Word. מאחר ולא ניתן לסמן קו תחתי כשאין טקסט, ניתן לפתור זאת באמצעות הוספת סימן כגון נקודה, פסיק, נקודה פסיק, סימן שאלה וכדו'. יצירת קו תחתי בצורה לא תקנית (באמצעות צירוף המקשים Shift ומינוס), תגרום לתכנה להקריא "underscore" ("קו תחתי" באנגלית) כמספר הפעמים שהסימן מופיע.

 

בחלק ממחשבי האוניברסיטה, מותקנים מנועי דיבור נוספים, אשר אינם נתמכים ע"י WordTalk (אלא ע"י תכנות הקראה אחרות). יש לודא שנכנסת ל Windows 7 וכן לודא באמצעות האייקון 18 שמנוע הדיבור הנבחר הוא (Microsoft Anna - English (United States.

 

במידה ובפתיחת מסמך ה Word מופיעה בראש החלון ההודעה הבאה:
24

יש לודא כי המסמך הגיע ממקור מהימן ואם כן להפוך את העריכה לזמינה ע"י לחיצה על כפתור "הפוך עריכה לזמינה" שבגוף הודעה. התעלמות או סגירת ההודעה, תמנע את ההקראה. במידה וסגרת את הודעה, באפשרותך לסגור ולפתוח את המסמך מחדש ואז היא תופיע בשנית.

תעריפי
הקורסים
היחודיים
שונים
מתעריפי
קורסי
אנגלית
רגילים.

פרטים
במדור
תמיכה
ובמדור
שכר לימוד

עדכון אחרון ב-רביעי, 15 מרץ 2017 13:52
 

ברוכים הבאים לאתר אוניברסיטת אריאל בשומרון לכל צורכי הנגישות יש ללחוץ על כפתור הנגישות למעלה