מידע למועמד ללימודים בבית הספר לארכיטקטורה

הקודם
הבא

תכנית הלימודים בבית הספר לארכיטקטורה

התוכנית מכוונת להכשיר את בוגריה לקראת האתגרים שיעמדו בפני הארכיטקטים במאה ה-21 לצד ידע מקצועי – בסיסי, הרגלי עבודה, שיטתיות ומיומנות בעיצוב ארכיטקטוני הדרושים לארכיטקט. תכנית זו נועדה לפתוח לבוגר אשנב אל תרבות זמננו, להרחיב את השכלתו, להעמיק את הידע המקצועי, להתעדכן ולהתכונן לשינויים שיחולו בחברה, בשיטות הבניה ובשוק העבודה. בתום 5 שנות לימוד יוכלו הבוגרים לעסוק כמתכננים וכמעצבים של הסביבה הפיזית החל מעיצוב עירוני, שכונות מגורים, מבני ציבור ומבני מגורים וכלה בתחומים הקרובים – עיצוב פנים וריהוט.

מועמדים ללימודים

צור קשר – רישום ויעוץ לימודים

מועמדים יקרים, אנו מלווים אתכם מהשאלה הראשונה ועד ספסל הלימודים. נשמח לסייע לכם בכל עניין. מרכז מידע טלפוני וקביעת פגישת ייעוץ אישית​ מוקד טלפוני:1.800.660.660פעיל בין השעות:8:00

קרא עוד »

מתכונת הלימודים בבית הספר לארכיטקטורה

הסטודיו – לימודי הסטודיו מבוססים על הנחיה אישית – במסורת ה”מאסטר” המוביל את התלמיד בשבילי המקצוע – בדרכו להפוך לחבר הגילדה.  לכן הלימוד הוא בעיקרו אישי – המנחה מגיב לעבודת הסטודנט ומוביל אותה. בסטודיו אמור הסטודנט לתרגל בתנאי סימולאציה למציאות קונקרטית את המעשה הארכיטקטוני ובכך להפנים בהדרגה, במשך שנות הלימודים את אורחות המחשבה והמעש של המקצוע. מערכת הלימודים הפרונטאליים – הקורסים, אמורה לספק את מצע הידע ההכרחי לקיום התרגול בסטודיו.

עיצוב בסיסי –  עוסק בהקניית מושגי יסוד ומיומנויות עיצוב אוניברסאליות. הלימוד במתכונת סטודיו מתבטא בסדרת משימות עיצוב אובייקטים דו ותלת-ממדיים ובדיון אקדמי בהשלכותיהם. הקורס עוסק בהיבטי עיצוב ייחודיים לאדריכלות – סוגיות תקשורתיות בעיצוב חזית, אורנמנטיקה, “סגנון” והוא מורכב מסדרה של תרגילים הנשפטים בכיתה בהגשה. מערך התרגילים המגוון מכוון למספר מטרות: לימוד תיאוריות ותקדימים היסטוריים בעיצוב, פיתוח יכולת התבוננות, ניתוח ושיח עיצובי, פיתוח מיומנויות עיצוב אוניברסאליות  ויצירת תשתית תרבותית לאדריכל המעצב.

הבעה גרפית –  לימודי ההבעה הגרפית מתקיימים בשנים א’ וב’ וכוללים קורסים בשלושה תחומים: לימודי שרטוט אדריכלי והנדסה תיאורית: לימוד יסודות השרטוט האדריכלי כולל טכניקות אורתוגונאליות – חיתוך, מבטים, מהות הקו כאמצעי ביטוי – עובי, קווקוו וכדומה. הלימודים ניתנים בשלושה קורסים עוקבים: לימוד גישות וטכניקות שונות להבעה שמעבר לקו – טקסטורה, צבע, קווקוו ליצירת תקשורת חזותית משמעותית ולהמחשה תלת ממדית בדו-מימד. הלימודים כוללים טכניקות שונות של הבעה – ניקוד, קווקוו, הצללה, לצד אמצעים שונים – עפרון, עטים, מכחולים ועוד. לימודי רישום חופשי: אימון מעשי מודרך ברישום חופשי של טבע דומם ואדריכלות להפנמת כלי הרישום החיוניים ליצירת סקיצה האדריכלית כאמצעי חשיבה. לימודי תיב”מ וגרפיקה ממוחשבת, כולל לימוד תוכנות תכנון, שרטוט והדמיה המתעדכנות באופן שוטף.

לימודי הטכנולוגיה – לימודי הטכנולוגיה נגזרים מהדואליות הקיימת במקצוע האדריכלות בכלל וממערך הכשרת האדריכל בתכנית הלימודים הכוללת של ביה”ס לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל בפרט. בהתאם לגישת ביה”ס האדריכל נדרש למזג יכולות אינטלקטואליות וידע עיוני עם יכולות מעשיות שיאפשרו לו להעביר רעיונותיו מן הכוח אל הפועל. המטרה היא הכשרת האדריכל לעתיד במדעי היסוד, בידע בתחום החומרים והסטאטיקה, בידע בתחומי הבקרות ומערכות המבנה וביכולת למזגם לכלל אמירה אדריכלית כוללת. התכנית יוצרת תמהיל ראוי בין הרעיון לדרכי יישומו, בין ההגות האדריכלית לעולם המציאות בה היא מונכחת. התכנית בנויה על ציר ראשי של שניים מתחומיה – תחום רכיבי הבניין ופרטיו ותחום הסטודיו הטכנולוגי, כששני אלה למעשה חד הם הנבחנים בשתי דרכים. תחום רכיבי הבניין ופרטיו מפרק את המעשה האדריכלי השלם לרכיבים ומאפשר הבנתם כישויות העומדות בפני עצמן, בעוד שתחום הסטודיו הטכנולוגי פועל בדרך הפוכה, הוא מנסה להרכיב את המעשה האדריכלי השלם מאוסף חלקיו. שאר המקצועות בשלושת התחומים הנותרים, מהווים מידע משלים לשני התחומים הראשיים.

לימודים עיוניים – מגמת הלימודים העיוניים היא לתפקד כמערך המאפשר התפתחות על בסיס מגמות תמד ושינוי, מערך  שתפקידו לאפשר שליטה, בקרה ומעקב כמותי ואיכותי קבוע המייצגים סדר מוסכם מוחצן ושקוף. המטרה היא לייצר מצע תיאורטי תרבותי יציב עבור אדריכל אינטלקטואל וחושב, בעל ידע נרחב ורב תחומי המסוגל לשלב בין מושגי אתיקה ואסטטיקה לאדריכלות ולתת להם פרשנות מרחבית וחברתית ביקורתית ראויה.

במסגרת זו מרוכזים מקצועות מדעי הרוח, החברה והאמנות כמבנה אקדמי אחד, המהווה בסיס ליצירת שפת תקשורת המורכבת מידע אוניברסאלי מחד, ומידע מקיף המבוסס על מרכיבי הזהות הקשורים גם לתולדות עם ישראל וארץ ישראל מאידך.

החיבור וההכרה שבין שני מרכיבים אלה  לאורך ציר הזמן ההיסטורי מהווה תנאי הכרחי לבניית מילון מושגים מקצועי וקוגניטיבי. מילון זה מאפשר שפות תקשורת בין הסטודנט לחבריו, לצוות המרצים והמנחים בסטודיו בשלב ראשון, ולמרכיב העולם המקצועי שיפגוש בעתיד כאדריכל. תהליך זה  מהווה בסיס לבנייתה ולהתפתחותה של עמדה אידיאולוגית אישית של כל סטודנט. מאמץ רב נעשה לשלב בתכני האדריכלות הכלליים  יסודות להבניית הקשר  לרוח המקום של ישראל.