אגף המחשוב ומערכות מידע

מנהל היחידה: מר ישי לבקוביץ ylo@ariel.ac.il
מזכירת היחידה: גב' פרידה גולדברג friedago@ariel.ac.il – 03.9066164

 

אגף המחשוב ומערכות המידע מורכב משני מינהלים:

מינהל טכנולוגית המידע:

המִינהל אמון על טיפול ותפעול מערך המחשבים על מנת לאפשר לכלל המשתמשים עבודה תקינה ומערך לימודי ומחקרי תקין ומשמש כמוקד תמיכה, סיוע ופתרון תקלות למשתמשי המחשוב ברחבי האוניברסיטה.

מינהל מערך המחשוב כולל את המדורים הבאים:

מדור תמיכת מחשוב מופקד על מתן תמיכה ושירות, התקנת מחשבים וציוד נלווה, סיוע ופתרון תקלות למשמשי המחשבים באוניברסיטה.

מדור תקשורת מופקד על מתן שירות ותמיכה למשתמשים בתקלות רשת, תכנון, פיתוח, יישום ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים פנימית וחיצונית של האוניברסיטה. כמו כן המדור אחראי על תפעול , שדרוג ותחזוקת מערך האבט"מ והגיבויים. בנוסף המדור אחראי על הקמה ותיקון התשתיות הפיזיות והאקטיביות של התקשורת בקמפוס.

מדור תשתיות מופקד על התפעול השוטף והתחזוקה של שרתי המ־ חשוב המרכזיים באוניברסיטה , תוכנות הלימוד השונות ומענה לסגל המחקר בתקלות מורכבות.

כמו כן, המדור אחראי להיות בחזית הטכנולוגיה בכל מרכיבי המחשוב השונים.

מדור אלחוט אחראי על התפעול השוטף ושדרוגי הרשת האלחוטית, מתן מענה לפתרון תקלות למשתמשי הקצה.

מערך המחשוב כולל את חוות השרתים, עמדות קצה , מדפסות, סורקים, קישוריות לאינטרנט, תוכנות הוראה , ומרכיבים נוספים המחוברים לרשת המחשבים.

המינהל פועל בימים א-ה בין השעות 8:00-22:00 וביום ו בין השעות 8:00-14:00 בטלפון 03.9758999 ובמערכת הפניות בקישור הבא: http://pniot.ariel.ac.il

 

מינהל מערכות מידע:

המינהל אמון על קידום השימוש והרחבת הפעילות במערכות המידע
השונות ובכללם מערכות תומכות הוראה – מודל , דף בית למרצה ועוד שיפורטו בהמשך.

המינהל עוסק בנוסף בתחומים הבאים: הדרכה והטמעת מערכות, ייזום שינויים, סיוע בכתיבת מסמכי אפיון, כתיבת מסמכי עיצוב, הקמת מערכי בדיקה, פיתוח ובקרה על פיתוחים ופרויקטים.

ניתן לפנות למוקד התמיכה לסגל בטלפון 03.9371488 בימים א' – ה' בשעות 8:00-16:40 ובימים א',ד',ה' עד השעה 19:30 (*שעות אחה"צ משתנות בהתאם לתקופות ומעת לעת, ניתן לברר שעות עדכניות במנהל) ובאמצעות מערכת הפניות: http://www.ariel.ac.il/Projects/tzmm

 

מערכת פניות

המערכת תאפשר לך פניה מקוונת וישירה לגורם המטפל בארגון וזאת ללא צורך בפניה טלפונית או בהמתנה במשרדי המחלקה, קבלת סטטוס הפנייה תוך תיעוד והצגת המידע במערכת. http://www.ariel.ac.il/Projects/tzmm

 

שרות מידע אישי

מערכת המידע האישי למרצה מאפשרת גישה למערכת שעות, לוח בחינות, עדכון פרטים אישיים – הכולל החלפת סיסמא וכן רשימת נוכחות ודפי קשר של הסטודנטים המשתתפים בכל אחד מהקורסים הכניסה למערכת המידע אישי מתבצעת דרך: מידע לסגל > מידע אישי > הקלדת מספר ת"ז וסיסמא.

מערכת למידה מתוקשבת MoodLearn מערכת ניהול תכני הקורסים MoodLearn הינה מערכת פופולארית עבור מרצים בארץ ובעולם ככלי ליצירה ועריכת תכנים דינמיים דרך האינטרנט עבור הסטודנטים.
המערכת הינה חינמית ומבוססת רשת האינטרנט, כלומר, יצירת כלי הלמידה והצפייה בהם נעשית באמצעות דפדפן ואין צורך בהתקנת תוכנות כלשהם. מערכת ה MoodLearn מעניקה למרצה מגוון כלים לניהול הלמידה ושיתוף ידע כגון: העלאת קבצים לקורס, ביצוע מטלות, מבחנים, פורומים, קישורים, שאלונים, עבודה קבוצתית ועוד. למערכת MoodLearn ממשק אינטואיטיבי עם תמיכה מלאה בשפה העברית.

 

הכניסה למערכת MoodLearn מתבצעת דרך:

מידע לסגל < מידע אישי < השיעורים שלי < לחיצה על צלמית ה- M לקבלת הדרכה וסיוע ממדור הוראה מתוקשבת העומד לרשותכם בכל שאלהניתן לפנות בטלפון: 03.9371488 , או במערכת הפניות: http://www.ariel.ac.il/Projects/tzmm

 

התחברות למאגרי המידע של הספרייה מהמחשב הביתי

מאגרי המידע של הספרייה מאפשרים גישה מהקמפוס ומהבית. הכניסה למערכת המידע אישי מתבצעת דרך:
אתר האוניברסיטה > ספריה > אודות הספרייה > משאבי למידה דיגיטליים > לחיצה על קישור המאגר הרצוי (לגישה מתוך הקמפוס/ מהבית).
רשימת מאגרי מידע מקוונים הזמינים בספריה, וכתובת האינטרנט שלהם, מופיעים באתר.
שם המשתמש / ת.ז והסיסמה הם כמו בשירות מידע אישי.

דף בית למרצה

דף הבית מיועד לחברי סגל בכיר לצורך פרסום הישגיו: מענקים, פטנטים פרסום מדעי, פרסום מחקרי וכן עדכון שעות קבלה, טלפון, כתובת דוא"ל וכו'.
הכניסה לדף בית למרצה מתבצעת דרך: מידע לסגל > דף בית למרצה > לחיצה על כפתור ניהול > כניסה באמצעות מספר עובד וסיסמא.

על מנת לקבל הדרכה וסיוע מדור הוראה מתוקשבת עומד לרשותכם בכל שאלה בטלפון: 03.9371488 , במערכת הפניות: http://www.ariel.ac.il/Projects/tzmm

 

פריסת תוכנות בכיתות הלימוד

בכיתות הלימוד מותקנות תוכנות לימוד מגוונות, להלן פריסת התוכנות בכיתות בקמפוס:
http://www.ariel.ac.il/management/comp-epartment/campus-software

תיבת דוא"ל

קיימת גישה לדואר הארגוני מכל מקום דרך האינטרנט. כדי להיכנס יש לפתוח את דף הבית של אתר האוניברסיטה, בתפריט הימני, יש לעמוד עם העכבר על "דואר אלקטרוני", ובתפריט שנפתח יש ללחוץ על "דוא"ל לסגל". בדף הנפתח יש להקליד שם משתמש וסיסמה.

אריאל מרצים

אפליקציית מידע אישי למרצה מכילה מגוון שירותים למרצים באוניברסיטת אריאל בשומרון ובה:
מערכת שעות, הזנת נוכחות סטודנטים, לוח מבחנים, הודעות, מערכת פניות ועוד.

להורדת האפליקציה:

באפל:

https://itunes.apple.com/us/app/ry-l-mrzym/id969061772?mt=8

באנדרואיד:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobitti